Anna Barańska-Szmitko – jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego, Zakładu Teorii i Praktyki Komunikacji. Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół wizerunku, możliwości jego kreowania na poziomie werbalnym oraz interdyscyplinarnego podejścia w posługiwaniu się metodologią badania komunikacji, w szczególności językowej. Prowadzi projekt badawczy Kreowanie wizerunku autora felietonu przez odbiorcę tekstu, stanowiący jednocześnie podstawę jej rozprawy doktorskiej. Wymienione kierunki badań znalazły swoje odzwierciedlenie w takich publikacjach, jak np.: Wizerunek Krzysztofa Vargi komunikowany słowem. Reprezentacja językowa cech przypisywanych autorowi tekstu, [w:] Badanie i projektowanie komunikacji 2, red. M. Grech, A. Siemes, Wrocław 2013, s. 155–177; Wpływ zmiany zdjęcia autora felietonu na jego wizerunek, [w:] Communication design. Projektowanie komunikacji 1, red. M. Grech, A. Siemes, Wrocław 2012, s. 157–170