PL EN


Journal
2010 | 36 | 1 | 173-184
Article title

Wielość wartości dostrzeganych w filmach przyrodniczych przez studentów

Selected contents from this journal
Title variants
EN
Multitude of Values Noticed by Students in Natural Scientific Films
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
Mass media, as a generally available means of transfer, have the possibility to influence human personality, because of their diverse program themes. Natural scientific films are nowadays really popular to watch. Animal lifestyles are shown in them in a natural way. It is interesting, surprising, intriguing, and shocking. They generate a whole spectrum of values, attitudes or behavior types, which not always have a positive effect on the human psyche. They also evoke emotions which are dysfunctional, like fear, sadness, hatred, or anger. In present days also another type of influence caused by these films has emerged, and that is therapy.
Journal
Year
Volume
36
Issue
1
Pages
173-184
Physical description
Document type
ARTICLE
Contributors
  • Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu
  • Leokadia Wiatrowska, Wyzsza Szkola Humanistyczno-Ekonomiczna, Brzeg Opolski, ul. Mlynarska 12, 49-300 Brzeg, Poland
References
  • Borowska T., Pedagogia ograniczeń ludzkiej egzystencji, Warszawa 1998.
  • Chmaj L., Prądy i kierunki w pedagogice XX wieku, Warszawa 1963.
  • Ferenz K., Konteksty edukacji kulturalnej. Społeczne interesy i indywidualne wybory, Zielona Góra 2003.
  • Gajda J., Media w edukacji, Kraków 2005.
  • Gajda J., Pedagogika kultury w zarysie, Kraków 2006.
  • Janowski D., Pedagogika kultury. Studia i koncepcja, Kraków 2006.
  • Suchodolski B., Uspołecznienie kultury, Warszawa 1937.
  • Szymański M. J., Młodzież wobec wartości, Warszawa 2000.
  • Ślęczek-Czakon D., Problem wartości i jakości życia w sporach bioetycznych, Katowice 2004
Document Type
Publication order reference
Identifiers
CEJSH db identifier
11PLAAAA098713
YADDA identifier
bwmeta1.element.23525bab-47f7-3998-93d4-6199ca0e4c49
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.