PL EN


Journal
2011 | 1(3) | 215-235
Article title

Teatralne i narracyjne gry fabularne jako aktywizujące metody nauczania

Selected contents from this journal
Title variants
EN
THEATRICAL AND NARRATIVE ROLE-PLAYING GAMES AS ACTIVATING METHODS OF TEACHING
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
The article presents methodological ideas for the use of theatrical and narrative role-playing games in teaching the humanities - especially selected syllabus contents of Polish literature in secondary school. The illustrated contents are references to LARP entitled 'The Ball at Senator Vasylev's' referring to selected scenes from the 3rd part of 'Dziady' by Adam Mickiewicz.
Journal
Year
Issue
Pages
215-235
Physical description
Document type
ARTICLE
Contributors
  • Jerzy Zygmunt Szeja, Polskie Towarzystwo Badania Gier, ul. Kossaka 9/7, 60-759 Poznan, Poland
References
  • Bortnowski, S. (2009). Przewodnik po sztuce uczenia literatury. Warszawa: STENTOR.
  • Brudnik, E., Moszyńska, A., Owczarska, B. (2003). Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Kielce: Oficyna Wydawnicza Nauczycieli.
  • Goffman, E. (1981). Człowiek w teatrze życia codziennego (tłum. H. i P. Śpiewakowie). Warszawa: PIW.
  • Hopfinger, M. (2010). Literatura i media. Warszawa: Oficyna Naukowa.
  • Kaniewski, J. (2007). Jaki kanon?. Polonistyka 5, (445).
  • Pawłowski, R. (16 lutego 2011). Trzy strony to za dużo. 56 proc. Polaków nie czyta książek. Gazeta Wyborcza.
  • Rousseau, J.J. (2002). List o widowiskach. [W:] tenże, Umowa społeczna (tł. A. Peretiatkowicz). Kęty: Antyk.
  • Surdyk, A. (2003). Gry fabularne na lektoracie a autonomizacja studenta. Niepublikowana praca doktorska napisana w Katedrze Glottodydaktyki i Translatoryki UAM w Poznaniu (obecnie Instytut Lingwistyki Stosowanej).
  • Surdyk, A. (2004). Gry fabularne jako technika autonomizująca studenta. [W:] M. Pawlak (red.), Autonomia w nauce języka obcego (s. 221-232). Poznań-Kalisz: Wydawnictwo Naukowe UAM.
  • Surdyk, A. (2007). Od Tolkiena do glottodydaktyki, czyli o technice gier fabularnych w dydaktyce języków obcych i gustach literackich studentów. [W:] A. Surdyk (red.), Kulturotwórcza funkcja gier, Gra jako medium, tekst i rytuał, t.1 (s. 91-98). Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
  • Szeja, J.Z. (2003). Debaty szkolne jako element kształcenia retorycznego. [W:] J.Z. Lichański (red.), Uwieść słowem czyli retoryka stosowana (s. 109-122). Warszawa: Wydawnictwo DiG.
  • Szeja, J.Z. (2004a). Gry fabularne – nowe zjawisko kultury współczesnej. Kraków: RABID.
  • Szeja, J.Z. (2004b). J.R.R. Tolkien, Władca Pierścieni, Matura z Języka Polskiego 3/2004.
  • Taraszkiewicz, M. (2000). Jak uczyć lepiej?. Warszawa: CODN.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
CEJSH db identifier
11PLAAAA101217
YADDA identifier
bwmeta1.element.807bf310-0548-34b0-884c-adbecaf5b9ed
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.