PL EN


2011 | 3-4(80-81) | 25-34
Article title

Efektywnosc ZZL w sektorze publicznym

Content
Title variants
EN
EFFICIENCY OF HUMAN RESOURCE MANAGEMENT IN THE PUBLIC SECTOR
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Celem artykułu jest ukazanie specyfiki administracji publicznej i implikacje odmienności organizacji biznesowych i publicznych dla zarządzania zasobami ludzkimi w tych organizacjach. Artykuł opisuje także koncepcję Nowego Zarządzania Publicznego i przedstawia krytyczne komentarze na temat tego podejścia.
EN
The aim of this paper is to demonstrate the specifics of public administration as well as the implications of differences between public and business organizations in HRM. It also presents the concept of 'New Public Management,' providing some critical commentary on this idea. The main conclusion of the paper is that public administration must function in a way that is different from that of business organizations, including in the field of HRM.
Year
Issue
Pages
25-34
Physical description
Document type
ARTICLE
Dates
published
2011-06-15
Contributors
  • Wojciech Zielinski, Department of the Civil Service of the Chancellery of the Chairman of the Council of Ministers, Poland
References
  • Adonis A. (2011), Public service entrepreneurs, [http://www.ethosjournal.com].
  • Bao Ch. (2009), Comparison of public and private sector managerial effectiveness in China. A three parameter approach, “Journal of Management Development”, vol. 28, nr 6.
  • Demmke Ch. (2005), Are Civil servants different because they are civil servants?, EIPA, Luksemburg.
  • Długosz D. (2005), Kadry w Administracji Publicznej, [w:] J. Hausner (red.), Administracja Publiczna, PWN, Warszawa.
  • Eyraud F. (2005), Notes on pay in the civil service in industrialised countries, Międzynarodowa Organizacja Pracy.
  • Houston D.J. ( 2000), Public service motivation: a multivariate test, „Journal of Public Administration Research and Theory”, vol. 10, nr 4, s. 713-728.
  • Hensel P. (2010), Przyczyny popularności Nowego Zarządzania Publicznego, „Kwartalnik Nauk o Przesiębiorstwie”, nr 4.
  • Kożuch B. (2004), Zarządzanie publiczne w teorii i praktyce polskich organizacji, Placet, Warszawa.
  • OECD (2008), The State of the Public Service, OECD.
  • OECD (2009), Measuring Government Activity, OECD.
  • Poor J., Plesoianu G. (2010), Human resource management under change in the Romanian civil service in an international context, „Employee Relations”, vol. 32, nr 3, s. 281-309.
  • Perry J.L, Wise L.R., (1990), The motivational bases of public service, „Public Administration Review”, maj-czerwiec.
  • Rostkowski T., Zieliński W. (red.) (2008), Wartościowanie Pracy w Służbie Cywilnej, Wolters Kluwer, Kraków.
  • Savoye D.J., (2006), What is wrong with the New Public Management, Comparative Public Administration: The Essential Readings, „Research in Public Policy Analysis and Management”, vol. 15, s. 593–602.
  • Schick A. (1998), Why Most Developing Countries Should Not Try New Zealand Reforms, „The World Bank Research Observer”, World Bank.
  • Van Dooren W., Bouckaert G., Halligan, J. (2010), Performance management in the public sector, Routlege, London, New York.
  • Zieliński W. (2007), Misja administracji publicznej a motywy inicjowania zmian, „Przegląd Organizacji”, nr 11.
  • Zieliński W. (2010), Directions of Change in the Civil Service Human Resource Management System, developing, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, nr 6.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
CEJSH db identifier
11PLAAAA095813
YADDA identifier
bwmeta1.element.a054f183-7622-308b-9e8a-2c00ec4d2b75
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.