PL
Bankowość detaliczna ma słaby potencjał w gospodarce doświadczeń, czego jednym z przejawów jest raczej niska popularność profili banków w serwisach społecznościowych. Da się jednak wyróżnić pewne strategie oraz innowacje w tym zakresie, nawet w tym zachowawczym sektorze. Większość banków zorientowana jest na sprzedaż ofert promocyjnych, jednak z ciekawością obserwu-jemy sporą popularność profili ukierunkowanych na zabawę oraz profili reklama-cyjnych. Poza tym artykuł pokazuje marginalne na razie innowacje banków w zakresie uspołeczniania serwisów transakcyjnych, metod płatności, zakładania dedykowanych serwisów etc.
EN
Low popularity of retail banks in social media is an indicator of their low potential in the experience economy. It is however possible to distinguish several strategies and innovations undertaken even in this conservative sector. Mostly banks tend to be oriented towards sales of promotional offers, but it is also possible to detect “fun oriented” profiles (of highest popularity) and also customer service. There are also emerging innovations such as socialization of transaction systems, methods of payments, dedicated crowdsourcing platforms etc.