Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2015 | nr 1 | 115--125

Article title

Działania banków detalicznych podejmowane w social media

Authors

Selected contents from this journal

Title variants

EN
Retail banks’ activities in social media

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Bankowość detaliczna ma słaby potencjał w gospodarce doświadczeń, czego jednym z przejawów jest raczej niska popularność profili banków w serwisach społecznościowych. Da się jednak wyróżnić pewne strategie oraz innowacje w tym zakresie, nawet w tym zachowawczym sektorze. Większość banków zorientowana jest na sprzedaż ofert promocyjnych, jednak z ciekawością obserwu-jemy sporą popularność profili ukierunkowanych na zabawę oraz profili reklama-cyjnych. Poza tym artykuł pokazuje marginalne na razie innowacje banków w zakresie uspołeczniania serwisów transakcyjnych, metod płatności, zakładania dedykowanych serwisów etc.
EN
Low popularity of retail banks in social media is an indicator of their low potential in the experience economy. It is however possible to distinguish several strategies and innovations undertaken even in this conservative sector. Mostly banks tend to be oriented towards sales of promotional offers, but it is also possible to detect “fun oriented” profiles (of highest popularity) and also customer service. There are also emerging innovations such as socialization of transaction systems, methods of payments, dedicated crowdsourcing platforms etc.

Year

Volume

Pages

115--125

Physical description

Bibliogr. 9 poz.

Contributors

author
  • Szkoła Główna Handlowa Instytut Wartości Klienta

References

  • 1. Social Banking. The Social Networking Imperative for Retail Banks, 2012, Accenture, www.accenture.com/SiteCollectionDocuments/PDF/Accenture-Social-Banking-Retail.pdf.
  • 2. 25 Bank Mascots, The Financial Brand, 21.06.2010, https://thefinancialbrand.com/ 12235/ bank-mascots.
  • 3. Klienci vs bank na Facebooku. Kto wygrywa? Bankier.pl, 13.02.2014, www.bankier.pl/ wiadomosc/Klienci-vs-bank-na-Facebooku-Kto-wygrywa-INFOGRAFIKA-3059748.html.
  • 4. Social media is so trendy − czy za rok również tak będzie? Raport Online Marketing Polska, 2013, www.sotrender.com/file/download/raport-kongres-online-marketing-polska.pdf.
  • 5. Serwis TD Helps, www.td.com/to-our-customers/tdhelps.
  • 6. Rudawska E.: Budowanie lojalności klienta: banki przyciągają klientów prostymi chwytami. Bankier.pl, 26.06.2003, www.bankier.pl/wiadomosc/Budowanie-lojalnosci-klienta-banki-przyciagaja-klientow-prostymi-chwytami-783380.html.
  • 7. Lee L., Mathena J., Goodall S.: Who says banks can’t be social? Become a social bank, inside and out. 2013, www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/ Financial-Services/gx-fsi-ca-who-said-bank-cant-be-social-2013-10.pdf.
  • 8. Bussmann J., Hyde P., Sandrock J.: Banking on Social Media, Strategy and Business. 24.05.2011, www.strategy-business.com/article/11202?pg=all.
  • 9. EFMA, Indra, From the traditional banking system to the customer-centric financial ecosystem, 10.2014, www.indracompany.com/sites/default/files/banking_trends_ october_2014_v._pc.pdf.

Notes

Rekord pochodzi z bazy danych BazTech.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.baztech-59df2eb3-2119-4eff-959a-061fd608f0ed
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.