Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2011 | nr 3 | 33-43

Article title

Charakterystyka organizacyjno-społecznych uwarunkowań i zależności wpływających na skuteczność zarządzania relacjami z klientem w przedsiębiorstwie

Authors

Selected contents from this journal

Title variants

EN
Characteristics of organizational and social conditions and relationships affecting the effectiveness customer relationship management in the enterprise

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Współczesne przedsiębiorstwa, funkcjonujące w turbulentnym otoczeniu, muszą stale dostosowywać się do pojawiających się zmian. Niezbędne jest zatem posiadanie przez przedsiębiorstwa odpowiednich kompetencji, umożliwiających zdobycie i utrzymanie wysokiej pozycji konkurencyjnej w długim okresie. Konieczne jest odpowiednie identyfikowanie i analizowanie sygnałów z otoczenia, mających wpływ na aktualną i przyszłą sytuację przedsiębiorstwa, oraz określenie kluczowych kompetencji, umożliwiających funkcjonowanie organizacji w przyszłości. Istotną pomocą mogą służyć profesjonalni doradcy, którzy swoją wiedzą oraz doświadczeniem w bezstronny i obiektywny sposób wspomagają identyfikowanie oraz doskonalenie kompetencji organizacji. W artykule przedstawiono wyniki badań empirycznych przeprowadzonych w polskich przedsiębiorstwach, których celem była identyfikacja czynników wspierających i utrudniających identyfikowanie i niwelowanie luki kompetencyjnej.

Keywords

Year

Volume

Pages

33-43

Physical description

Bibliogr. 5 poz.

Contributors

author
  • UMCS w Lublinie, Wydział Ekonomiczny, Instytut Zarządzania, Zakład Zarządzania, b.zinczuk@umcs.pl

References

  • 1. Boulding W., Staelin R., Ehret M., Wesley J.J.: A customer relationship management roadmap: What is known. Potential Pitfalls and where to go. “Journal of Marketing”, Vol. 69, October 2005.
  • 2. Bugaj J.: Zarządzanie relacjami z klientem – wyniki badań. „Organizacja i Kierowanie”, nr 3, 2003.
  • 3. Burnett K.: Relacje z kluczowymi klientami. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • 4. Parvatiyar A., Sheth J.N.: Customer Relationship Management – Emerging Practise, Process and Discipline. “Journal of Econimics and Social Research”, Vol. 3, Issue 2, 2001.
  • 5. Tiwana A.: Przewodnik po zarządzaniu wiedzą. E-biznes i zastosowania CRM. Placet, Warszawa 2003.

Notes

Rekord pochodzi z bazy danych BazTech.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.baztech-article-BSL3-0026-0031
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.