PL EN


2016 | 254 | 230-240
Article title

Tendencje w rozwoju marketingu mobilnego producentów dóbr zaawansowanych technologicznie

Content
Title variants
EN
The tendency in the development of mobile marketing of high-tech goods manufacturers
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Dynamicznie rosnący popyt na urządzenia mobilne powoduje, iż producenci dóbr high-tech coraz częściej włączają działania marketingu mobilnego do swoich strategii marketingowych. Dzięki temu mogą unikalnie prezentować produkty w rzeczywistym miejscu i czasie, personalizować komunikaty marketingowe, wchodzić w interakcje z nabywcami. Sprzyja to autentycznemu angażowaniu nabywcy i w efekcie budowaniu silnej relacji między nim a danym produktem/marką oraz kreowaniu nowoczesnego wizerunku. Głównymi formami marketingu mobilnego, stosowanymi przez wytwórców produktów high-tech, są: portale mobilne, reklama w postaci SMS, MMS i wap-push, aplikacje mobilne oparte na rozszerzonej rzeczywistości i kody QR oraz gry marketingowe/reklamowe (gdzie nośnikami są: advergaming, in-game advertising, społeczności).
EN
The dynamically growing demand for mobile telecommunications equipment causes that high-tech goods manufacturers more and more often use mobile marketing in their marketing strategies. This allows them to present products more attractive (in real place and time), to personalize marketing messages, to interact with customers. It helps manufacturers to really involve the consumer, and as a result, to build a strong relationship between him and the product/brand and to create a modern image. The basic tools of mobile marketing of high-tech goods manufacturers are mobile portals, SMS, MMS and wap-push advertising, mobile applications based on augmented reality and QR codes, advergaming.
Year
Volume
254
Pages
230-240
Physical description
Contributors
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Zarządzania, Katedra Polityki Rynkowej i Zarządzania Marketingowego
References
  • Content Marketing Institute (2013), The Second Annual B2C Content Marketing: 2014 Benchmarks, Budgets and Trends – North America Report.
  • Gemius, Izba Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska (2014), Raport: E-Commerce w Polsce 2014, Gemius dla e-Commerce Polska, Warszawa.
  • Göldi A. (2010), High-Tech-Marketing: Warum Apple in einer anderen Liga spielt, http://www.foerderland.de [dostęp: 28.08.2015].
  • Grimm S. (2013), Marketing für High-Tech-Unternehmen: Wie Sie Markt- und Technologiezyklen strategisch nutzen und beeinflussen, Springer-Verlag, Wiesbaden.
  • Hopkins J., Turner J. (2012), Go Mobile: Location-Based Marketing, Apps, Mobile Optimized Ad Campaigns, 2D Codes and Other Mobile Strategies to Grow Your Business, John Wiley&Sons, New York.
  • IAB Polska (2014), Marketing mobilny. Zbiór case studies, Warszawa.
  • IAB Polska (2015), Perspektyw rozwojowe mobile online w Polsce, Warszawa.
  • Jocious G. (2011), The Age of Annoyance: Managing our Frustrations with Information Overload, Lulu Press, Inc.
  • Keegan W.J., Schlegelmilch B., Stöttinger B. (2002), Globales Marketing-Management: Eine europäische Perspektive, Walter de Gruyter GmbH&Co KG, Oldenbourg.
  • Konkol S. (2010), Marketing mobilny, Helion, Gliwice.
  • MMA Glossary, http://mmaglobal.com/wiki/mobile-marketing (dostęp: 18.02.2015).
  • Mobile Institute (2015), mShopper. Polacy na zakupach mobilnych, Warszawa.
  • Mohr J.J., Sengupta S., Slater S.F. (2009), Marketing of High-technology Products and Innovations, Pearson Prentice Hall, New Jersey.
  • Pousttchi K., Wiedemann D.G. (2009), Handbook of Research on Mobile Marketing Management, IGI Global.
  • Rabij M. (2010), Jak ugryźć jabłko, „Newsweek”, nr 7.
  • Rowles D. (2013), Mobile Marketing: How Mobile Technology is Revolutionizing Marketing, Communications and Advertising, Kogan Page Publishers, New Delhi.
  • Sollberger A., Müller P. (2013), Die ganze Welt des Online-Marketings, Wifimaku, Vaduz.
  • Sznajder A. (2014), Technologie mobilne w marketingu, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • TNS Polska (2015), POLSKA.JEST.MOBI, Warszawa.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
2083-8611
YADDA identifier
bwmeta1.element.cejsh-072b5a03-de48-4007-ac50-a8fb2ceea793
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.