Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2016 | 254 | 128-139

Article title

E-opakowanie wyzwaniem dla współczesnego marketingu

Content

Title variants

EN
E-package challenge for modern marketing

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W artykule przedstawiono koncepcję e-opakowania oraz zilustrowano wyzwania, jakie stoją przed markami produktów z kategorii FMCG, które kierują swoje produkty do sprzedaży elektronicznej. Analizy dokonano na podstawie wybranych trzech sieci handlowych, które prowadzą sprzedaż internetową: Tesco, E.Leclerc oraz Alma. Obserwacje uzupełniono wynikami wirtualnej etnografii, którą sukcesywnie prowadzono od początku 2014 r. Zebrane materiały pokazują wiele zmiennych, które mogą wpływać na percepcję marki w segmencie FMCG poprzez wizualizację produktu w e-handlu. Wśród nich są kwestie niezależne od firm, np. rozdzielczość i ustawienia kolorów na ekranach komputerów konsumentów, a także te, na które marki mają minimalny wpływ, np. wykorzystanie zdjęć reklamowych na stronach internetowych sklepów.
EN
The article presents the concept of e-packaging and illustrates challenges that brands, which direct their products to electronic sales, face. Analyses were made on the basis of the selected three retail chains that sell their products via online sector: Tesco, E.Leclerc and Alma. Observations were complemented with the virtual ethnography, which has successively been conducted from the beginning of 2014. Collected materials show a number of variables that can affect the perception of the brand through product’s visualization in e-commerce. Among these issues, some of them are independent from the company, as well as, those for which brands have an indirect influence.

Year

Volume

254

Pages

128-139

Physical description

Contributors

  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Wydział Ekonomiczny, Katedra Marketingu

References

  • Jaciow M., Wolny R. (2011), Polski e-konsument. Typologia, zachowania, Helion, Gliwice, s. 10.
  • Mącik R. (2013), Technologie informacyjne i komunikacyjne jako moderator procesów podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, s. 172-173.
  • Zwyczaje zakupowe konsumenta digitalnego, ShoppingShow (2014), s. 8, http://www.shopping show.pl/raporty/ShoppingShow_2014_RAPORT_zwyczaje_zakupowe_konsumeta_digitalnego_q.pdf (dostęp: 17.02.2015).
  • [www 1], http://alma24.pl/szukaj?search=czekolada+wedel+bajeczny
  • [www 2], http://di.com.pl/news/45144,0,E-sklepy_musza_zadbac_o_opisy_zywnosci.html
  • [www 3], http://digitalsynopsis.com/advertising/17-famous-brand-ad-slogans-new-condoms/
  • [www 4], http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/ProductDetail/ProductDetail/2003007942302
  • [www 5], http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/Search/List?searchQuery=wedel&pageNo=1&SortBy=Relevance
  • [www 6], http://konferencje.rp.pl/wydarzenie/prelegents/2194,obecne-vs-nowe-wymogiw-zakresie-znakowania-zywnosci-w-tym-sprzedazy-internetowej.html
  • [www 7], https://leclercdrive.lublin.pl/1087-frytki
  • [www 8], https://leclercdrive.lublin.pl/frytki/1060566095-mc-cain-frytki-karbowane-123--8710438066494.html

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2083-8611

YADDA identifier

bwmeta1.element.cejsh-0b00b157-6d0a-462d-9488-8fcf18c5567c
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.