Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 2(12) | 89-103

Article title

Postrzeganie profesji rezydenta biura podróży przez turystów

Content

Title variants

EN
The tourists’ perception of holiday representative profession

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Biura podróży, dążąc do usprawnienia obsługi klienta, minimalizują jego bezpośredni kontakt z pracownikiem. Coraz więcej czynności (rezerwacja imprezy, odbiór dokumentów) dostępnych jest dzięki wykorzystaniu nowych technologii (call center, Internet). Rezydent może być pierwszą i ostatnią osobą reprezentująca organizatora turystyki, z którą turysta ma bezpośredni kontakt. Postanowiono zbadać postrzeganie profesji rezydenta turystycznego przez turystów. Weryfikacji poddano preferencje co do osoby, a także jej wiedzy, umiejętności i postaw/zachowania.
EN
Travel agencies, in search of the improvement of their customer service, minimize the employment of specialists. Nowadays, more and more activities (booking, receipt of documents) are available with the use of modern technology (call centre, Internet). A Holiday Representative may be the first and last person who represents a tour operator and tourists are in direct contact with. The goal of this article is to check the tourists’ perception of the Holiday Representative profession and to verify their preferences as far as knowledge, skills and attitudes/behaviours are concerned.

Year

Issue

Pages

89-103

Physical description

Contributors

  • Akademia Rainbow Tours

References

  • 1. Borkowski K., Pilot a grupa, [w:] Kompendium pilota wycieczek, red. Z. Kruczek, Proksenia, Kraków 2012.
  • 2. Kruczek Z., Nowa turystyka i nowi turyści, wyzwania XXI wieku dla pilotów i przewodników. Trendy i tendencje w turystyce XXI w., [w:] Jakość usług w pilotażu i przewodnictwie, red. Z. Kruczek, Materiały z IV Forum Pilotażu i Przewodnictwa, Proksenia, Kraków 2009.
  • 3. Kruczek Z., Wajdzik M., Metodyka i technika pracy pilota-rezydenta, Proksenia, Kraków 2010.
  • 4. Szafranowicz-Małozięć R., Kompendium Rezydenta Biura Podróży, Sowa, Warszawa 2012.
  • 5. Szafranowicz-Małozięć R., Miejsce rezydentów w systemie obsługi wyjazdowej, [w:] Problematyka deregulacji zawodu pilota wycieczek i przewodnika turystycznego, red. Z. Kruczek, Materiały z VIII Forum Pilotażu i Przewodnictwa, Proksenia, Kraków 2013.
  • 6. Szafranowicz-Małozięć R., Rezydenci biur podróży – profil demograficzny, zatrudnienie i wynagradzanie, [w:] Społeczno-kulturowe studia z zakresu turystyki, rekreacji, hotelarstwa i żywienia, red. W. Siwiński, R. Tauber, E. Mucha-Szajek, Wyd. WSHiG, Poznań 2012.
  • 7. Szafranowicz-Małozięć R., Rola przedsiębiorstw turystycznych w procesie kształcenia nowoczesnych kadr turystycznych na przykładzie Rainbow Tours S.A., [w:] Zarządzanie wiedzą w turystyce a efektywność gospodarki turystycznej, red. M. Morawski, Wyd. AWF, Wrocław 2012
  • 8. Włudyka B., Formy doskonalenia jakości usług pilotów wycieczek, [w:] Jakość usług w pilotażu i przewodnictwie, red. Z. Kruczek, Materiały z IV Forum Pilotażu i Przewodnictwa, Proksenia, Kraków 2009.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.cejsh-2902483f-05cc-4dbb-99c5-09fd3c92892f
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.