PL EN


Journal
2012 | 1(4) | 229-241
Article title

Przyszłość gier, przyszłość człowieka

Selected contents from this journal
Title variants
EN
THE FUTURE OF GAMES, THE FUTURE OF MAN
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
The paper consists of two parts. The first one presents research on trends, concerning the latest titles by famous producers which are representative of the cRPG subgenre and enjoy a superb reception among players. The second part of the article justifies searching for those works among texts of culture that may indicate the direction of the development of not only the games them-selves but also of the whole of contemporary civilisation. An example of such a work is Linia oporu (Line of Resistance) by Jacek Dukaj and this piece is the subject of the analysis.
Keywords
Journal
Year
Issue
Pages
229-241
Physical description
Contributors
  • Polskie Towarzystwo Badania Gier (Games Research Association of Poland) , ul. Kossaka 9/7, 60-759 Poznań, Poland, jszeja@pro.onet.pl
References
  • ArtsReformation.Com (1930). The Motion Picture Production Code. Online: <www.artsreformation.com/a001/hays-code.html>. Data dostępu: 29 sierpnia 2012.
  • Bełkot, A. (2008). Karnawalizacja jako pojęcie ludyczne. W: A. Surdyk, J. Szeja (red.), Homo Communicativus, 3(2), 45-57.
  • Bortnowski, S. (2008). Ocena dydaktycznego aspektu zmian w spisie lektur dokonanych 24 sierpnia 2007 r. Polonistyka, 1.
  • Dukaj J. (2010). Linia oporu. W: J. Dukaj, Król bólu (s. 5-227). Kraków: Wydawnictwo Literackie.
  • Grabek, A. (29 listopada 2011). Matematyki w polskich szkołach po prostu źle się uczy. Dziennik Gazeta Prawna.
  • Grabek, A. (12 grudnia 2011). Nauczyciele nie przyjmują winy za edukacyjną porażkę polskiej oświaty. Dziennik Gazeta Prawna.
  • Heller, M. (2012). Śmierć uniwersytetów. Tygodnik Powszechny, 28.
  • Hopfinger, M. (1997). Kultura audiowizualna u progu XXI wieku. Warszawa: Instytut Badań Literackich.
  • Hopfinger, M. (2010). Literatura i media. Po 1989 roku. Warszawa: Oficyna Naukowa.
  • Król, M. (9 grudnia 2011). Polska szkoła i samodzielność myślenia. Dwa różne pojęcia. Dziennik Gazeta Prawna.
  • Papuzińska, M. (14 marca 2011). Mitologia wyższa. Szkoły wyższe – reforma i mity. Polityka.
  • Sławek, T. (2012). Mądrość i statystyka. Tygodnik Powszechny, 30.
  • Szeja, J.Z. (2004). Gry fabularne – nowe zjawisko kultury współczesnej. Kraków: RABID.
  • Szeja, J.Z. (2007). Przyczyny popularności fantastyki i gier fabularnych w kulturze współczesnej. W: A. Surdyk (red.), Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał (t. 1, s. 189-195). Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
  • Szeja J.Z. (2008a). Świat graczy. Homo Communicativus, 2(4), s. 13-21.
  • Szeja, J.Z. (2008b). Cywilizacja zabawy? Próba spojrzenia w przyszłość. Homo Communicativus, 3(5), s. 147-154.
  • Szeja, J.Z. (2009). Życie w grze, seks w grze. Homo Ludens, 1(1), 257-267.
  • Tkaczyk, P. (2012). Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych. Gliwice: Onepress Helion.
  • Tolkien, J.R.R. (1994). O baśniach (tłum. J. Kokot). W: J.R.R. Tolkien, Drzewo i liść oraz Mythopoeia. Poznań: Zysk i S-ka.
  • Wittgenstein, L. (1997). Tractatus logico-philosophicus (tłum. B. Wolniewicz). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.cejsh-366a3a2d-0648-406a-a3b6-571538a49b26
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.