Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2016 | 283 | 16-28

Article title

Kompetencje pracownicze determinantą kreacji wartości kapitału intelektualnego organizacji

Content

Title variants

EN
Employee competences as the determinant of organizational creation of intellectual capital value

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Kompetencje są istotnym czynnikiem generującym sukces zarówno organizacji, jak i pracownika. Są koniecznym wymogiem we współczesnej rzeczywistości. Ich brak lub niedostatek generuje cały szereg problemów dla organizacji. Warto więc przybliżyć treści omawiające istotę kompetencji i obszar zarządzania kompetencjami, postrzegane jako ważny filar polityki personalnej organizacji.
EN
Competences are an essential factor generating the success of organization and employees. They are necessarily required in contemporary reality. Their lack causes a number of serious problems for an organization. Therefore one shall examine the problem of the essence of competence and the domain of competence management as a fundamental pillar of personal policy of the organization.

Year

Volume

283

Pages

16-28

Physical description

Contributors

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem. Zakład Zarządzania Strategicznego

References

  • Adamiec M., Kożusznik B. (2000), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Akade, Kraków.
  • Armstrong M. (1996), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategia i działanie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  • Fernandez-Araoz C., Groysberg B., Nohria N. (2012), Jak dbać o pracowników o wysokim potencjale, "Harvard Business Review Poland", nr 110, kwiecień.
  • Filipowicz G. (2004), Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, PWE, Warszawa.
  • Fitz-Enz J. (2001), Rentowność inwestycji w kapitał ludzki, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Harasim W. (2012), Zarządzanie kapitałem intelektualnym w organizacji inteligentnej, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
  • Jabłońska-Wołoszyn M. (2003), Kompetencje w organizacji. Jak tworzyć i wykorzystywać modele kompetencyjne w zarządzaniu personelem, "Personel i Zarządzanie", nr 21.
  • Jabłoński M. (2009), Kompetencje pracownicze w organizacji uczącej się, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  • Juchnowicz M. (2004), Standardy europejskie w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Poltext, Warszawa.
  • Król H., Ludwiczyński A. (2006), Zarządzanie zasobami ludzkimi, tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, PWN, Warszawa.
  • Moczydłowska J. (2008), Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników, Difin, Warszawa.
  • Oleksyn T. (2010), Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Penc J. (2007), Nowoczesne kierowanie ludźmi, wywieranie wpływu i współdziałanie w organizacji, Difin, Warszawa.
  • Rostkowski T. (2004), Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi, CeDeWu, Warszawa.
  • Serafin K. (2004), Rola kapitału intelektualnego w budowaniu przewagi konkurencyjnej firmy, referat na konferencję "Efektywność źródłem bogactwa narodów", Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Wrocław, styczeń.
  • Sidor-Rządkowska M. (2011), Kompetencyjne systemy ocen pracowników, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Whiddett S., Hollyforde S. (2003), Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2083-8611

YADDA identifier

bwmeta1.element.cejsh-53724bb2-9178-4710-b36e-9843638ed8cf
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.