Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2019 | 1(80) | 131-143

Article title

Doświadczenie i rozmienie kompetencji przez edukatorów osób dorosłych. Perspektywa fenomenograficzna

Content

Title variants

EN
Experiencing and understanding competencies by adult educators. Phenomenographic perspective

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Artykuł koncentruje się na kompetencjach doświadczanych przez edukatorów osób dorosłych. Treść artykułu jest oparta na wynikach badania fenomenograficznego przeprowadzonego w 2017 i 2018 roku. Przedstawiona przestrzeń wynikowa stanowi uporządkowany zbiór indywidualnych koncepcji i zbiorowych sposobów doświadczania i rozumienia kompetencji. Poprzedza ją przegląd wybranych teorii dotyczących edukacji dorosłych oraz opis zastosowanej metody fenomenograficznej stanowiącej podstawę badania.
EN
The article is focused on competencies experienced by adult educators. The content of the dissertation is based on the results of a phenomenographic rese- arch carried out in 2017 and 2018. The outcome space is an organized collection of individual conceptions and collective ways of experiencing and understanding competencies. It is preceded by an overview of selected theories that address adult education and an outline of the phenomenographic method that was applied in the research.

Year

Volume

Pages

131-143

Physical description

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.cejsh-55cadab4-cd8f-44ae-a64a-ee336576697e
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.