Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 332 | 86-96

Article title

Dostępność usług pocztowych dla osób z niepełnosprawnością jako element społecznej odpowiedzialności publicznego operatora pocztowego

Authors

Content

Title variants

EN
Access to postal services for people with disabilities as a part of social responsibility policy of Polish public postal operator

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Artykuł nawiązuje do problematyki dostępności usług pocztowych dla osób z niepełnosprawnością w aspekcie społecznej odpowiedzialności publicznego operatora pocztowego. W opracowaniu przedstawiono podstawowe definicje i założenia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu. Przybliżono regulacje dotyczące dostosowania placówek do potrzeb osób niepełnosprawnych. Opisano również rozwiązania, jakie Poczta Polska S.A. wdrożyła w celu ułatwienia konsumentom niepełnosprawnym korzystanie z usług pocztowych.
EN
The article refers to the problem of the accessibility of postal services for people with disabilities in terms of social responsibility of the public postal operator. The paper presents basic definitions and assumptions of the concept of Corporate Social Responsibility. Article introduces regulations concerning the adjustment of post offices to the needs of people with disabilities. Furthermore, it describes certain solutions that Poczta Polska has implemented in order to facilitate consumers with disabilities to use postal services. Author of the publication has also made the assessment whether the facilities for access to postal services are a sign of a real commitment of postal operator in Corporate Social Responsibility or they are the results of legal obligations.

Year

Volume

332

Pages

86-96

Physical description

Contributors

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Wydział Ekonomii. Katedra Transportu

References

  • Babis H., Czaplewski R., Panasiuk A., Sondej T. (2000), Problemy regulacji dostępności usług pocztowych o charakterze powszechnym, „Rozprawy i Studia”, t. CDXXXIII, nr 359, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, s. 14-15.
  • Buczkowki B., Dorożyński T., Kuna-Marszałek A., Serwach T., Wieloch J. (2016), Społeczna odpowiedzialność biznesu. Studia przypadków firm międzynarodowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łodź.
  • Forum Odpowiedzialnego Biznesu (2011), Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2011. Dobre praktyki”, Warszawa.
  • Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów, Odnowiona strategia UE na lata 2011-2014 dotycząca społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, Bruksela, dnia 25.10.2011 KOM(2011) 681.
  • Rok B. (2013), Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu, Poltext, Warszawa.
  • Ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe. Dz.U. 2017.0.1481.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2083-8611

YADDA identifier

bwmeta1.element.cejsh-598e498f-ef80-435e-a5d7-e115920acf1d
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.