PL
Artykuł nawiązuje do problematyki dostępności usług pocztowych dla osób z niepełnosprawnością w aspekcie społecznej odpowiedzialności publicznego operatora pocztowego. W opracowaniu przedstawiono podstawowe definicje i założenia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu. Przybliżono regulacje dotyczące dostosowania placówek do potrzeb osób niepełnosprawnych. Opisano również rozwiązania, jakie Poczta Polska S.A. wdrożyła w celu ułatwienia konsumentom niepełnosprawnym korzystanie z usług pocztowych.
EN
The article refers to the problem of the accessibility of postal services for people with disabilities in terms of social responsibility of the public postal operator. The paper presents basic definitions and assumptions of the concept of Corporate Social Responsibility. Article introduces regulations concerning the adjustment of post offices to the needs of people with disabilities. Furthermore, it describes certain solutions that Poczta Polska has implemented in order to facilitate consumers with disabilities to use postal services. Author of the publication has also made the assessment whether the facilities for access to postal services are a sign of a real commitment of postal operator in Corporate Social Responsibility or they are the results of legal obligations.