EN
All organizations have to deal with more or less efficient implementation of communication processes taking place in different areas of their operation. These processes are carried out often with the support of modern information technology. This article describes the results of a survey conducted on a group of nearly 200 respondents endeavor to identify which of the latest IT solutions are most often used to support communication processes in Human Capital Management (HCM) in employing their organizations. This research are part of the larger study aimed to develop a methodology to implement the latest available information technology to improve communication processes occurring in HCM in an organization.
PL
Jednym z fundamentów funkcjonowania współczesnych organizacji są procesy komunikacyjne zachodzące w różnych obszarach ich działania. Procesy te realizowane są coraz częściej przy wsparciu nowoczesnych technologii informacyjnych. W artykule opisano wyniki badań przeprowadzonych na grupie blisko 200 respondentów, mające na celu określenie, które z rozwiązań IT są wykorzystywane do wspierania procesów komunikacyjnych zachodzących w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim (HCM) w organizacji. Niniejsze analizy stanowią jeden z etapów badań, których celem jest opracowanie metodologii zastosowania najnowszych dostępnych technologii informacyjnych w doskonaleniu procesów komunikacyjnych zachodzących w HCM w organizacji.