Title variants
Becoming a success – how magazines promote successful people
Languages of publication
Abstracts
W tekście autorka konstruuje jakościowy wzorzec kariery „spektakularny sukces” i konfrontuje go z karierą realizowaną w korporacji. Lokuje go w kulturze neoliberalnej i udowadnia, że miesięcznik zawiera ukryty przekaz ukierunkowany na wywieranie wpływu na decyzje dotyczące biografii zawodowej czytelnika.
In the text the author constructs a new model of carrier called a „spectacular success”. This model is compared to carriers realized in corporations. It is placed in neoliberal culture. In this text the author tries to prove that magazine “Sukces” (Success) contains hidden message which is supposed to influence decisions concerning professional life biography.
Publisher
Journal
Year
Volume
Pages
137-155
Physical description
Contributors
author
- Katedra Edukacji Ustawicznej i Andragogiki Wydział Pedagogiczny Uniwersytet Warszawski
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.cejsh-daba9140-ac89-47df-a8ff-e32c0c0a3d39