PL EN


2008 | 05(20) |
Article title

Perspektywy rozwoju marek w sektorze żywnościowym w Polsce

Content
Title variants
EN
Prospects for brand development in food sector in Poland
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
Development of companies in the food sector in Poland is related to creation of a brandbased competitive advantage. The aim of this study is a presentation of selected aspects of brand development basing on results of an investigation in 155 food companies. Brand development in the food sector is related to a differentiation of brand architecture, positioning strategies and visual identifiers as well as to activities increasing brand equity. A special attention was given to such directions of brand development as modification of current products and development of lateral innovations.
PL
Rozwój przedsiębiorstw w sektorze żywnościowym w Polsce związany jest z tworzeniem przewagi konkurencyjnej w oparciu o markę. Celem niniejszego opracowania jest zaprezentowanie wybranych aspektów związanych z rozwojem marki, z wykorzystaniem wyników badań przeprowadzanych wśród 155 przedsiębiorstw sektora żywnościowego. Rozwój marek w sektorze żywnościowym następuje przez różnicowanie architektury marek, strategii pozycjonowania i identyfikatorów wizualnych, jak również przez działania zwiększające kapitał marki oraz przez modyfikacje produktów istniejących i wprowadzanie rozwiązał lateralnych.
Year
Volume
Physical description
s.7-14,rys.,tab.,bibliogr.
Contributors
  • Katedra Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji, Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.cejsh-from-agro-f6135255-cdd3-4cb9-8144-f37dbe3a7144
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.