Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2019 | 578(3) | 11-19

Article title

Słuchanie jako (nie)kompetencja dziecka w młodszym wieku szkolnym w kontekście współczesnych paradygmatów uczenia się

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

PL
Jedną z podstawowych kompetencji komunikacyjnych i sprawności językowych, umożliwiających właściwe funkcjonowanie dziecka w środowisku społecznym i edukacyjnym jest słuchanie. Kompetencji tej, w zależności od modelu edukacji, przypisuje się różne znaczenie i każdy z nich preferuje określone formy słuchania. Celem artykułu jest ukazanie potrzeby kształtowania i rozwijania umiejętności efektywnego słuchania w procesie kształcenia dzieci w młodszym wieku szkolnym z uznaniem przez nauczycieli istoty relacji pedagogicznej jako interakcji podmiotowej. Dokonano analizy czynników warunkujących efektywne słuchanie rozumiane, z jednej strony jako kompetencja warunkująca komunikację interpersonalną, z drugiej zaś jako umiejętność, której cele powiązane są z wykonywaniem złożonych operacji intelektualnych, badanych wskaźnikami kompetencji samodzielnego uczenia się.

Year

Volume

Pages

11-19

Physical description

Dates

published
2019-06-03

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ceon.element-534ffc89-d79e-3552-b4e0-2cc3aee4ece6
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.