PL
Autorka opracowania włącza się w dyskurs na temat modelu kształcenia współczesnego nauczyciela. Zauważa, że w XXI w. stosowanie metod nauczania–uczenia się, które wspierają kreatywność, twórcze działanie, refleksyjność, transgresję staje się powinnością zarówno na poziomie akademickim, jak i szkolnym. Wskazywanie młodym adeptom kierunków nauczycielskich aktywizujących form pracy dydaktycznej, wzmocni ich kompetencje pedagogiczne oraz zachęci do stosowania tych metod we własnej pracy zawodowej z dziećmi, młodzieżą lub dorosłym uczniem. Autorka przedstawia również niewątpliwe zalety edukacji spersonalizowanej, istotnej niezależnie od wieku ucznia. Na tym tle omawia szczególną formę edukacji spersonalizowanej – desingthinking, stanowiącej alternatywę dla kształcenia tradycyjnego. Pokazuje kolejne etapy procesu dydaktycznego, realizowanego za pomocą metody myślenia projektowego oraz jego potencjalne efekty dydaktyczno-wychowawcze. Autorka akcentuje możliwość implementacji innowacji dydaktycznych w uczelniach wyższych, odwołując się do praktycznych przykładów zastosowania metody myślenia projektowego w środowisku akademickim i szkolnym.