Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2019 | 582(7) | 38-51

Article title

Co nauczyciele wiedzą o edukacji dla zrównoważonego rozwoju? Analiza wyników badań

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

PL
Współczesne społeczeństwa żyją w złożonej rzeczywistości, w której jedynym pewnikiem jest narastające tempo zmian. By sprostać wymaganiom współczesności potrzeba gruntownych zmian w zakresie kształcenia młodych ludzi, którzy w przyszłości będą decydować o rozwoju społecznym, gospodarczym i środowiskowym. Odpowiedzią na wyzwania współczesności ma być model zrównoważonego rozwoju, który możliwy jest do osiągnięcia dzięki dobrze zaplanowanej i skutecznie realizowanej edukacji. W artykule podjęto problematykę wiedzy nauczycieli w zakresie edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Korzystając z metody sondażu podjęto próbę odpowiedzi na pytanie: Jaki jest poziom wiedzy nauczycieli w zakresie edukacji dla zrównoważonego rozwoju? Starano się ponadto ustalić, skąd nauczyciele czerpią wiedzę o edukacji dla zrównoważonego rozwoju. W badaniu udział wzięło 337 nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących z małopolskich szkół. Wyniki badania pokazują, że wiedza nauczycieli w zakresie edukacji dla zrównoważonego rozwoju jest niewystarczająca.

Year

Volume

Pages

38-51

Physical description

Dates

published
2019-10-23

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ceon.element-976a24c3-e98e-31b3-8565-27134eef1a1b
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.