PL EN


2019 | 576(1) | 28-35
Article title

Uczenie się odpowiedzialności przez dziecko w wieku przedszkolnym

Content
Title variants
Languages of publication
Abstracts
PL
W artykule odpowiedzialność traktowana jest jako podstawowa kategoria edukacji oraz szczególna wartość indywidualna i społeczna. Zwraca się uwagę na specyfikę uczenia się odpowiedzialności przez dziecko w wieku przedszkolnym. Celem artykułu jest identyfikacja indywidualnych i społecznych wyznaczników konstruowania kategorii odpowiedzialności przez dziecko. Ich przejawy dostrzegalne w języku, emocjach i zachowaniu traktuje się jako nośniki znaczeń określonych treści. Wskazują one na pewne sytuacje w życiu dziecka sprzyjające uczeniu się odpowiedzialności. Ułatwia to rozpoznanie czym jest odpowiedzialność z punktu widzenia dziecka oraz jak dzieci doświadczają odpowiedzialności w codziennym życiu. Podstawę prowadzonych analiz stanowią teoretyczne odniesienia dotyczące źródeł odpowiedzialności, natomiast kierunek i zakres wyznacza analiza treści kategorii odpowiedzialności.
Year
Volume
Pages
28-35
Physical description
Dates
published
2019-04-11
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ceon.element-b49a9737-36f2-3daa-97e6-d6536439b2b6
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.