PL EN


2018 | 566(1) | 30-38
Article title

Mindfullness – trening uważności wśród dzieci i młodzieży w profilaktyce cyberprzemocy

Authors
Content
Title variants
Languages of publication
Abstracts
PL
Skala problemu zjawiska cyberprzemocyjest duża i niepokojąca. W celu jego wyeliminowania i ograniczenia podejmowane są próby szukania skutecznych rozwiązań profilaktycznych. Autorka dokonując analizy literatury związanej z mindfulnes wskazuje na ogromny potencjał programów opartych na uważności w profilaktyce zagrożeń cyberprzemocy. Liczne badania potwierdzają, że praktyka uważności jest skutecznym programem w walce ze stresem, bólem a nawet chorobą, wzmacnia psychiczne i fizyczne dobre samopoczucie. Osoby praktykujące uważność stają się bardziej współczujące, łagodniejsze, empatyczne, lepiej radzą sobie z sytuacjami trudnymi, stosują pozytywne wzorce myślenia i zachowania, zyskują spokój i pewność siebie a także wprowadzają pozytywne zmiany w relacjach międzyludzkich.
Year
Volume
Pages
30-38
Physical description
Dates
published
2018-03-07
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ceon.element-c2a1b1c0-9e31-30d9-98a4-0bf779fc9de5
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.