PL EN


2020 | 592(7) | 70-80
Article title

Kultura selfie

Content
Title variants
Languages of publication
Abstracts
PL
Ten artykuł opisuje zjawisko kulturowe, jakim jest selfie. Opisano w nim uwarunkowania psychologiczno- społeczne, a także tło historyczne. Ponadto wzbogacono aspekt teoretyczny badaniami na próbie 196 respondentów z terenu trzech uczelni. Zawarte w kwestionariuszu ankiety pytania próbowały znaleźć odpowiedź na wiele pytań, czasami nawet kontrowersyjnych, jak np. aspekt selfie w sytuacji intymnej. Tematem tego artykułu jest próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: co jest przyczyną fenomenu selfie na całym świecie, w tym w Polsce. Jakie znaczenie ma selfie dla badanych (w wąskim zakresie) przeze mnie osób (single, mający partnera i po rozwodzie). To istotne, gdyż wiemy, że takie zdjęcia są zamieszczane w mediach społecznościowych, ale dlaczego i jak często - tego zazwyczaj nie wiemy. Interesowała mnie częstotliwość zamieszczania zdjęć przez badanych, obrabianie zdjęć programami graficznymi, zamieszczanie zdjęć w sytuacji intymnej jak i śledzenie polubień w serwisach społecznościowych. Badana próba pozwala spojrzeć na zjawisko i wyciągnąć pewne wnioski, co opisałem obszernie w podsumowaniu.
Year
Volume
Pages
70-80
Physical description
Dates
published
2020-08-17
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ceon.element-c5763bf8-b659-3db8-93f1-cde6a7ef114c
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.