PL EN


2018 | IX(3 (24)) |
Article title

Matematyczny Trójkąt Bermudzki – trudności w kształceniu zaradności matematycznej

Content
Title variants
Languages of publication
Abstracts
PL
Artykuł prezentuje wyniki monitoringu umiejętności matematycznych, który prowadzony był w 2017 r. w klasach IV szkół podstawowych Gminy Laboratorium. Artykuł jest kontynuacją publikacji Moniki Jakubowskiej. Parametrami niezależnymi pomiaru były nie tylko kapitał rodzinny i płeć, ale również wiek uczniów (wśród których część rozpoczęła szkolną naukę w wieku 6 lat). Niniejsza publikacja dotyczy zaradności matematycznej w rozwiązywaniu problemów za pomocą jednej z podstawowych metod heurystycznych: prób i błędów. Podobnie jak w poprzednich artykułach problem przedstawiono w szerszej perspektywie ukazując poglądy studentów (przyszłych pedagogów) o matematyce, heurystyce oraz praktyce konstruktywistycznego uczenia się. W artykule zwrócono uwagę na trudności występujące przy chociaż częściowym odejściu od behawiorystycznego nauczania, które wynikają m.in. postmodernistycznych poglądów środowisk edukacyjnych oraz niefortunnych działań MEN.
Year
Volume
Physical description
Dates
published
2019-02-20
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ceon.element-c5bd27c9-6199-31ba-9aab-c5e596c5dae3
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.