Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2020 | 48(2) | 29-45

Article title

Poglądy na temat integracji społecznej i edukacji integracyjnej różnych uczestników życia szkolnego

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

PL
Idea integracji społecznej oraz edukacji integracyjnej stanowi wielkie wyzwanie nie tylko dla systemu polskiej oświaty, lecz także dla analiz teoretycznych oraz systemowych rozwiązań praktycznych ukierunkowanych na rzecz budowania społeczeństwa zintegrowanego. W stosunku do osób z niepełnosprawnościami jest nie tylko egzemplifikacją zapisów zawartych w Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych ONZ (2006). Dotyczy również zmiany społecznej wizji dostępności tych osób do struktur istniejących we współczesnym, otwierającym się na niepełnosprawność, cywilizowanym społeczeństwie. Jednakże, jak dowodzą wyniki badań relacjonowanych w treści artykułu, nadal pozostaje sporo do zrobienia na drodze wdrażania postulatów kreowanych przez idee integrowania ludzi bez względu na ich różność, inność, odmienność fizyczną, psychiczną, społeczną.

Year

Volume

Pages

29-45

Physical description

Dates

published
2020-06-02

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ceon.element-c764344b-0198-390e-9e23-bf256bf1825a
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.