PL EN


2020 | 589(4) | 13-24
Article title

„Co jest lepsze? Pies czy kot?”. Dociekania filozoficzne w kształtowaniu kompetencji obywatelskich dzieci

Content
Title variants
Languages of publication
Abstracts
PL
Tekst przedstawia metody dociekań filozoficznych (P4C) w pracy z dziećmi w wieku 6‒10 lat, które uczestniczyły w projekcie „ZA PROGIEM” ‒ wyprawy odkrywców. Opracowanie ma charakter metodyczno-badawczy poparty wykorzystaniem metody obserwacji uczestniczącej. W pierwszej części opracowania omówiono teoretyczne przesłanki dotyczące kształcenia kompetencji obywatelskich. Zawarto również krótką charakterystykę przemian społecznych wywołanych cyfryzacją rzeczywistości społecznej oraz nierównościami społecznymi. W drugiej części opracowania zaprezentowano ćwiczenia – gry myślicieli, które zaproponowano dzieciom i dokonano ich omówienia. Zebrane w trakcie zajęć wypowiedzi dzieci potwierdziły skuteczność metody i pytań filozoficznych w procesie edukacji.
Year
Volume
Pages
13-24
Physical description
Dates
published
2020-04-07
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ceon.element-cd757964-cb37-3a09-ac80-005159d6480e
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.