PL EN


2019 | XVI | 161-174
Article title

Fake news. Przekłamania i manipulacje zagrożeniem demokracji. Rola szkoły

Content
Title variants
Languages of publication
Abstracts
PL
Młodzi dorastają do demokracji. Nie sprzyja temu trend niedbalstwa i nieprawdy czasem także widoczny w szkole. Uczmy więc rozumnego przyjmowania poglądów, świadomego uczestnictwa i weryfikujmy przekłamania. Potrzebna jest aktywna polemika z manipulacją, co wymaga rzetelnej wiedzy od nauczycieli oraz tworzenia przestrzeni dla aktywności uczniów. Przydatne być mogą takie formy pracy, jak organizowanie spotkań ze świadkami historii, analiza prasy i jej systematyczne, krytyczne poznawanie, umożliwianie różnych form samokształcenia. „Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej”, „Ustawa o Radiofonii i Telewizji” oraz „Konwencja o Prawach Dziecka” nakładają obowiązek chronienia dorastających przed szkodliwymi treściami.
Year
Volume
XVI
Pages
161-174
Physical description
Dates
published
2020-06-28
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ceon.element-d5a5b00b-656f-37a0-8763-7c6048988d10
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.