Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 23(3) | 41-55

Article title

Uczenie się aktywne jako środek promowania edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju w klasie: przykład wdrażania kursu „Wielopoziomowy ład organizacyjny”

Authors

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

PL
Świat staje się coraz bardziej złożony i staje w obliczu wyzwań związanych z poważnymi problemami, takimi jak zmiany klimatyczne, które nie mają prostych rozwiązań i dotyczą wielu interesariuszy reprezentujących sprzeczne interesy. Szkolnictwo wyższe odgrywa istotną rolę w wytyczaniu kierunków dla społeczeństwa w tych wymagających warunkach. Kształcenie nowego pokolenia specjalistów oraz osób, które będą zmieniać oblicze świata według zasad zrównoważonego rozwoju, otwiera drogę ku znalezieniu równowagi między zagadnieniami środowiskowymi, społecznymi i ekonomicznymi. Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju musi wyposażyć studentów w umiejętności myślenia niestereotypowego i krytycznego w celu tworzenia kreatywnych rozwiązań aktualnych problemów. Choć uznaje się potrzebę rozwijania pedagogicznych podejść do zasad zrównoważonego rozwoju w edukacji, istnieje luka w literaturze na temat przykładów działań pedagogicznych promujących edukację na rzecz zrównoważonego rozwoju. Niniejszy artykuł ma na celu wypełnienie tej luki poprzez analizę aktywnego uczenia się jako środka promowania edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju w klasie. Autorzy opisują zastosowanie technik aktywnego uczenia się w kursie „Wielopoziomowy ład organizacyjny”. Wśród zalecanych technik omówione są dyskusje w grupach, zadania grupowe, referaty TED, które służą zwiększeniu zaangażowania studentów w podejmowanie zagadnień zrównoważonego rozwoju.

Year

Volume

Pages

41-55

Physical description

Dates

published
2019-09-26

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ceon.element-d866d908-141f-3962-9302-cd9247a03745
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.