PL EN


2019 | 57(15) | 63-78
Article title

Inteligencja i kreatywność adolescentów w kontekście postaw wychowawczych ich rodziców

Content
Title variants
Languages of publication
Abstracts
PL
W artykule omówiono spostrzegane postawy rodzicielskie w powiązaniu z kształtowaniem się potencjału intelektualnego i twórczego adolescentów. Podstawowymi teoriami, z perspektywy których analizowano omawiane zagadnienie, były typologia postaw rodzicielskich Anny Roe i Marvina Siegelmana, teoria inteligencji ogólnej Charlesa Spearmana oraz teoria twórczości Stanisława Popka. Relacjonowane badania zostały przeprowadzone na grupie pełnoletnich uczniów liceum ogólnokształcącego, pochodzących z małych i średnich miejscowości. Zastosowano w nim Kwestionariusze PCR wersja „Moja matka” i wersja „Mój ojciec”, test TMS-K Ravena oraz Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH. Uzyskane wyniki wskazują na występowanie związku między ochraniającymi i liberalnymi postawami rodziców w percepcji dorastających oraz ich inteligencją i kreatywnością.
Year
Volume
Pages
63-78
Physical description
Dates
published
2019-07-18
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ceon.element-de549882-c26d-39f6-8552-86b6dc2bd973
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.