PL EN


2017 | 11(1) | 15-18
Article title

Balancing research, teaching, clinical Work, and family: nine suggestions for young professionals

Selected contents from this journal
Title variants
Languages of publication
Abstracts
EN
Znalezienie równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym może być trudne. Niniejszy artykuł jest nieopartą na dowodach listą nieformalnych, anegdotycznych sugestii dla osób pracujących zawodowo, które próbują znaleźć równowagę pomiędzy licznymi rolami w pracy oraz wychowywaniem dzieci. Pragnę podkreślić, że nie twierdzę, iż jest to oparta na dowodach metoda osiągnięcia optymalnej równowagi między życiem zawodowym i prywatnym; niniejszy artykuł jest przykładem nienaukowego ujęcia i zawiera listę dziewięciu sugestii, które, mam nadzieję, będą dla niektórych pomocne. Jestem dyplomowanym psychologiem klinicznym pracującym w USA. Na pierwszym miejscu jestem profesorem nadzwyczajnym na średniej wielkości uniwersytecie, na drugim klinicznym psychologiem w tej społeczności. Jestem mężatką, mam jedno dziecko, i jestem w pełni świadoma, że sugestie mogą być najbardziej pomocne dla osób ze zbliżoną sytuacją rodzinno-zawodową. Na dziewięć proponowanych przeze mnie sugestii składa się: 1) Skupiać się na jednym zadaniu naraz; 2) Rozsądnie wykorzystywać czas, kiedy dziecko jest w przedszkolu; 3) Ustalić parametry dla zawodowego e-maila; 4) Zlecić komuś najbardziej nielubiany obowiązek domowy; 5) Wyznaczyć głównego rodzica na różne okresy; 6) Bawić się ze swoim dzieckiem/dziećmi; 7) Wyjeżdżać na urlop wypoczynkowy; 8) Nauczyć się mówić „nie” oraz 9) Dbać o własne zdrowie psychiczne. Każda z tych anegdotycznych sugestii jest kolejno omówiona, wskazuję również empiryczne artykuły do pogłębienia wiedzy dla osób zainteresowanych.
Year
Volume
Pages
15-18
Physical description
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ceon.element-f93c177b-cecd-3f79-97a5-032417a2fb64
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.