Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Volume details
Link to site
Copy
Article title
60(4 (238))
Journal
Kwartalnik Pedagogiczny
Publisher
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Year
2015
Identifiers
Volume contents
60(4 (238))
article:
Contents
article:
Spis tresci
article:
O pułapkach pomiaru osiągnięć szkolnych: „przeciętny uczeń” nie istnieje
(
Trempała J.
), p. 9-23
article:
Nadmiar jako problem diagnostyki edukacyjnej
(
Groenwald M.
), p. 24-38
article:
Ewaluacja jako komunikacja. Od animacji do alienacji
(
Korporowicz L.
), p. 39-55
article:
Zastosowania ewaluacji edukacyjnej. Trzy rodzaje koncentracji
(
Jaskuła S.
), p. 56-67
article:
Ewaluacja szkolnych systemów oceniania uczniów. Poszukiwanie znaczeń
(
Szyling G.
), p. 68-82
article:
Standardy trafności pomiaru
(
Skorupiński P.
), p. 83-96
article:
Wykorzystanie egzaminów o niskiej doniosłości do oceny efektywności nauczania – możliwości i ograniczenia
(
Jasińska-Maciążek A.
,
Humenny G.
), p. 97-117
article:
Psychologists as educational diagnosticians. On the track of typology
(
Niemierko B.
), p. 118-129
article:
Learner’s utterance as a foundation of personal-experience-oriented classroom diagnostics
(
Daszkiewicz M.
), p. 130-140
article:
Gender gap in reading and writing achievements
(
Skórska P.
), p. 141-154
article:
Zdolności wytwarzania konwergencyjnego i dywergencyjnego uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum
(
Filipiak E.
), p. 155-171
article:
Zastosowanie SEM do oceny różnic w uwarunkowaniach osiągnięć matematycznych polskich 15-latków w badaniach PISA 2003 i 2012
(
Ciżkowicz B.
), p. 172-190
article:
Model eksternistyczny jako przykład uczenia się przez całe życie
(
Lisiecka Z.
), p. 191-200
article:
American Educational Research Association, American Psychological Association, National Council on Measurement in Education, Standards for educational and psychological testing, American Educational Research Association, Washington 2014, 240 s.
(
Skorupiński P.
), p. 201-203
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.