Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Volume details
Link to site
Copy
Article title
XII(1 (34))
Journal
Studia z Teorii Wychowania
Publisher
Wydawnictwo Naukowe Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie
Year
2021
Identifiers
Volume contents
XII(1 (34))
article:
Wstęp
(
Żukiewicz A.
), p. 9-9
article:
Introduction
(
Żukiewicz A.
), p. 9-9
article:
Warunki kierujące rozwojem metodologii badań w naukach pedagogicznych. Teoretyczność i praktyczność badań
(
Rubacha K.
), p. 11-25
article:
Conditions governing the development of research methodology in pedagogical sciences. Theoretical and practical research
(
Rubacha K.
), p. 11-25
article:
Theoretical and research achievements of critical pedagogy in Poland
(
Czerepaniak-Walczak M.
), p. 27-45
article:
Teoretyczne i badawcze osiągnięcia pedagogiki krytycznej w Polsce
(
Czerepaniak-Walczak M.
), p. 27-45
article:
In concern of the identity of the theory of education. Continuity and change in the multi-paradigmatic pedagogical research space.
(
Wróbel A.
), p. 47-59
article:
W trosce o tożsamość teorii wychowania. Ciągłość i zmiana w wieloparadygmatycznej przestrzeni badań pedagogicznych
(
Wróbel A.
), p. 47-59
article:
Dydaktyka ogólna: dobre tradycje, stare pułapki, nowe perspektywy
(
Klus-Stańska D.
), p. 61-84
article:
Theory of teaching: good traditions, old traps, new perspectives.
(
Klus-Stańska D.
), p. 61-84
article:
Polska pedagogika przedszkolna w XXI wieku. Poszukiwania badawcze i implikacje do praktyki
(
Andrzejewska J.
,
Lewandowska E.
), p. 85-126
article:
Polish pre-school education in the 21st century. Research exploration and implications for practice
(
Andrzejewska J.
,
Lewandowska E.
), p. 85-126
article:
Directions of theoretical and research changes in Polish early school pedagogy - from mono to polydiscoursiveness
(
Bałachowicz J.
,
Zbróg Z.
), p. 127-147
article:
Kierunki przemian teoretycznych i badawczych w polskiej pedagogice wczesnoszkolnej – od mono- do polidyskursywności
(
Bałachowicz J.
,
Zbróg Z.
), p. 127-147
article:
Pedagogika kultury i jej rozwój u progu trzeciej dekady XXI wieku
(
Gajda J.
), p. 149-166
article:
Cultural pedagogy and it’s development on the threshold of 3rd decade of 21st century
(
Gajda J.
), p. 149-166
article:
Concepts and research areas of health pedagogy
(
Gaweł A.
), p. 167-182
article:
Koncepcje i obszary badań pedagogiki zdrowia
(
Gaweł A.
), p. 167-182
article:
„Mapa” nauk o pedagogice i edukacji – propozycja
(
Budajczak M.
), p. 183-191
article:
A „map” of sciences dealing with pedagogy and education – a proposal
(
Budajczak M.
), p. 183-191
article:
Recenzja książki: Agnieszka Bzymek, Wymiary Resilience w Naukach o Wychowaniu, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek 2020, ss. 272.
(
Konaszewski K.
), p. 193-203
article:
Book review: Agnieszka Bzymek, Dimensions of Resilience in the Education Sciences, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek 2020, pp. 272.
(
Konaszewski K.
), p. 193-203
article:
General pedagogy
(
Śliwerski B.
), p. 205-211
article:
Pedagogika ogólna
(
Śliwerski B.
), p. 205-211
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.