Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Volume details
Link to site
Copy
Article title
58(16)
Journal
Psychologia Wychowawcza
Publisher
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Year
2019
Identifiers
Volume contents
58(16)
article:
Education in a personal relationship of meeting
(
Straś-Romanowska M. M.
), p. 7-16
article:
Wychowanie w osobowej relacji spotkania
(
Straś-Romanowska M. M.
), p. 7-16
article:
O przedmiocie badań psychologii wychowania
(
Trempała J.
), p. 17-26
article:
On the subject of educational psychology research
(
Trempała J.
), p. 17-26
article:
Contemporary approaches and models of socialization
(
Katra G.
), p. 27-48
article:
Współczesne ujęcia i modele wychowania
(
Katra G.
), p. 27-48
article:
'Upbringing’ in the paradigm of social constructivism
(
Dryll E.
), p. 49-59
article:
„Wychowanie” w paradygmacie konstrukcjonizmu społecznego
(
Dryll E.
), p. 49-59
article:
Upbringing and parenting, style of upbringing and parenting style. Terminological analysis
(
Bakiera L.
), p. 60-72
article:
Wychowanie i rodzicielstwo, styl wychowania i styl rodzicielski. Analiza terminologiczna
(
Bakiera L.
), p. 60-72
article:
Provision of structure in educational context: Perspective of self-determination theory
(
Święcicka M.
), p. 73-84
article:
Wprowadzanie struktury w życie dziecka w ujęciu teorii samostanowienia
(
Święcicka M.
), p. 73-84
article:
Parental socialization in the context of caregiving, parenting, and upbringin
(
Lubiewska K.
), p. 85-97
article:
Socjalizacja rodzicielska w kontekście opieki, rodzicielstwa i wychowania
(
Lubiewska K.
), p. 85-97
article:
Polska adaptacja Kwestionariusza interpersonalnego kontekstu rodzicielstwa (PASCQ). Próba syntezy konstruktów opisujących relacje wychowawcze i rodzicielskie
(
Czyżkowska A.
,
Kłym M.
,
Cieciuch J.
), p. 98-115
article:
Polish adaptation of the Parents as Social Context Questionnaire (PASCQ). Towards a synthesis of parental relationship models
(
Czyżkowska A.
,
Kłym M.
,
Cieciuch J.
), p. 98-115
article:
The tradition of Greek paideia in the context of contemporary discussion on axiocentrism and paidocentrism in upbringing
(
Melonowska J.
), p. 117-128
article:
Tradycja greckiej pajdei w kontekście współczesnego sporu o aksjocentryzm i pajdocentryzm w wychowaniu
(
Melonowska J.
), p. 117-128
article:
Self-Education – Old Problem, New Challenges
(
Ledzińska M.
), p. 129-143
article:
Samowychowanie – stary problem, nowe wyzwania
(
Ledzińska M.
), p. 129-143
article:
Internet: zły czy dobry wychowawca? Z perspektywy procesów poznawczych
(
Czerniawska E.
), p. 144-157
article:
Is the Internet a good or a bad educator? A cognitive processes perspective
(
Czerniawska E.
), p. 144-157
article:
Pozytywne zachowania ryzykowne a postrzeganie czasu wśród osób chodzących po górach
(
Wizła M.
), p. 159-170
article:
Positive risk behaviors and time perception among mountaineers
(
Wizła M.
), p. 159-170
article:
STRIVE to improve educational outcomes: supporting students with disabilities in the general education classroom
(
Schrauben K. S.
,
Owen-DeSchryver J.
,
Cale S.
), p. 171-185
article:
The Good Behavior Game: Evaluation of a Classroom Behavior Intervention with English Language Learners
(
Mathieu S.
,
Schrauben K. S.
,
Campbell A.
), p. 186-195
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.