Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Volume details
Link to site
Copy
Article title
60(2 (236))
Journal
Kwartalnik Pedagogiczny
Publisher
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Year
2015
Identifiers
Volume contents
60(2 (236))
article:
Spis tresci
article:
Contents
article:
Introduction
(
Wierciński A.
), p. 7-10
article:
Gadamera doświadczenie i teoria wychowania: uczenie się, że inny może mieć rację
(
Grondin J.
), p. 11-29
article:
Pytanie o sens (w) edukacji. Grondinowska semantyka sensu i jej pedagogiczne egzemplifikacje a antyredukcjonizm hermeneutyki kształcenia
(
Przanowska M.
), p. 30-55
article:
Intersubiektywność w pedagogice hermeneutycznej. Od badań filozoficznych do realistycznego zwrotu
(
Milerski B.
), p. 56-74
article:
Pięć koncepcji dialogu
(
Gadacz T.
), p. 75-91
article:
W poszukiwaniu ostatecznej pewności – kartezjańskie cogito i ebnerowskie słowo
(
Skorulski K.
), p. 92-114
article:
Fenomenologiczne inspiracje hermeneutycznego rozjaśniania fenomenu edukacji
(
Gara J.
), p. 115-145
article:
Czy filozofia dla dzieci jest filozofią?
(
Folkierska A.
), p. 146-162
article:
Sztuka pytania – pytania sztuki
(
Depta H.
), p. 163-172
article:
Zwrot obrazowy na tle współczesnych przemian teorii obrazu
(
Ratajczak-Parzyńska D.
), p. 173-184
article:
Kliniczna hermeneutyka podejrzeń – topologiczna (bez)graniczność. Śladami Jacquesa Lacana
(
Węc K.
), p. 185-203
article:
Egzystencja hermeneutyczna jako egzystencja fronetyczna: Radykalizm ludzkiej odpowiedzialności
(
Wierciński A.
), p. 204-228
article:
The hermeneutics of the person as an educational problem
(
Barth G.
), p. 229-244
article:
Personality and education in the Digital Age: an attempt at a hermeneutic rehabilitation of an old problematic
(
Tsempelis E.
), p. 245-265
article:
The care of the self as a condition for coping in a crisis situation. A practical aspect of M. Foucault’s hermeneutics of the subject
(
Stępniewska-Gębik H.
), p. 266-274
article:
Linking Anthropogenic Climate Disruption and Critical Pedagogy
(
Shuster D.
), p. 275-292
article:
Experience of the lived body as enigmatic text: Children’s self-assessments of play in connection with the philosophy of physical being (Leiblichkeit)
(
Marsal E.
), p. 293-304
article:
Samozapytywanie jako pielęgnowanie mądrości. O pięciu pożytkach płynących z uprawiania „Dociekań filozoficznych z dziećmi”
(
Depta-Marel D.
), p. 305-317
article:
Tropy fenomenologii Husserla w „pedagogice drugiego stopnia” rozumianej jako hermeneutyka pedagogiki paradygmatycznej. Dwie racjonalności Roberta Kwaśnicy1 czytane w perspektywie Medytacji kartezjańskich Edmunda Husserla
(
Ryk A.
), p. 318-326
article:
Sprawozdanie z posiedzenia Zespołu Pedagogiki Ogólnej afiliowanego przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN
(
Leś T.
), p. 327-335
article:
Rafał Godoń, Między myśleniem a działaniem. O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2012, 240 s.
(
Maliszewski K.
), p. 336-344
article:
Klaudia Węc, Granice i transgresje współczesnego wychowania. Kontestacyjny wymiar pedagogiki krytycznej i jej praktyczne implikacje, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2013, 393 s.
(
Dybel P.
), p. 344-350
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.