Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Issue details
Link to site
Copy
Publisher
Polskie Towarzystwo Pedagogiczne
Journal
Problemy Wczesnej Edukacji
Year
2010
Volume
6
Issue
12(2)
Identifiers
Cover
Volume contents
12(2)
article:
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna wobec heterogeniczności nauk pedagogicznych
(
Śliwerski B.
), p. 9-24
article:
Dyskursy dzieciństwa a polityka. Pomiędzy wykluczeniem a obywatelskim uczestnictwem
(
Męczkowska-Christensen A.
), p. 25-38
article:
Matematyka i problem gender
(
Kopciewicz L.
), p. 39-52
article:
Učiteľ a žiak primárnej edukácie v kontexte ideologických sporov o charakter školskej reformy
(
Porubský Š.
), p. 53-61
article:
Raná edukácia a roly učiteľa – očakávania, požiadavky a možnosti medzinárodných výskumov
(
Kasáčová B.
), p. 62-79
article:
W poszukiwaniu źródeł dydaktyki interaktywnej
(
Kruk J.
), p. 80-88
article:
Narracja metodą przejścia dziecka od nowicjusza do eksperta uczenia się, jak się uczyć
(
Uszyńska-Jarmoc J.
), p. 88-98
article:
A paradigm of diversity in children’s literature: Christopher Boone, a character with intelligence, braveness and love
(
Varela Tembra J. J.
,
Jerez Martínez I.
,
Encabo Fernández E.
), p. 99-103
article:
Conceptualising childhood – a plurality of approaches and perspectives
(
Garbula J. M.
,
Kowalik-Olubińska M.
), p. 104-113
article:
Postmodern conditions of interpreting change in reflection over knowledge and education
(
Nowak-Łojewska A.
), p. 114-121
article:
“Everything is dangerous.” Preschool teachers’ discursive practices and children’s positions
(
Gawlicz K.
), p. 122-132
article:
The child in the virtual gallery. An analysis of selected websites of great museums
(
Pater-Ejgierd N.
,
Kaczmarczyk M.
), p. 133-140
article:
The possibilities of early teaching of geography from the Polish National Curriculum perspective
(
Sadoń-Osowiecka T.
), p. 141-147
article:
Adult perspectives on risks and young children’s learning in Chinese and English contexts
(
Tang F.
), p. 148-156
article:
Uczeń w wieku wczesnoszkolnym – człowiekiem sukcesu (?). Mity i fakty
(
Neckar-Ilnicka T.
), p. 157-171
article:
The ‘Own Method’ of analyzing drawings of children according to Charles Sanders Peirce triad
(
Kaczmarczyk M.
), p. 172-175
article:
Szanse i bariery organizowania współpracy grupowej w praktyce szkolnej i przedszkolnej z odniesieniem do projektu Molteno realizowanego w RPA
(
Szplit A.
,
Zbróg Z.
), p. 176-188
article:
K otázkam pedagogické podpory rozvoje národnostní identity krajanů z ukrajinské Volyňě
(
Iljuk B.
), p. 189-192
article:
Wczesna interwencja jako przestrzeń działań w systemie wspomagania rodziny dziecka niepełnosprawnego
(
Kwaśniewska G.
), p. 193-197
article:
Jaka historia w klasach młodszych? Recenzja książki Joanny Marii Garbuli: Znaczenia historyczne w edukacji początkowej. Narracyjne konstruowanie historii rodzinnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko- -Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn 2010.
(
Wasilewska A.
), p. 199-203
article:
Rozwiązywanie matematycznych zadań problemowych w klasach początkowych – zaniechania, możliwości, szanse Recenzja książki Aliny Kalinowskiej: Matematyczne zadania problemowe w klasach początkowych – między wiedzą osobistą a jej formalizacją. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010.
(
Komorowska-Zielony A.
), p. 204-207
article:
Notes on teaching through inquiry, taken from some articles and books by Kathy Short and summarized by Angela Horton (2010)
(
Horton A.
), p. 208-210
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.