Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Volume details
Link to site
Copy
Article title
57(15)
Journal
Psychologia Wychowawcza
Publisher
Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Year
2019
Identifiers
Volume contents
57(15)
article:
Jak dzieci w wieku przedszkolnym uzasadniają użycie języka figuratywnego. Dane z badań z zastosowaniem Zadania Rozumienia Ironii (ZRI)
(
Banasik-Jemielniak N.
,
Bokus B.
), p. 7-37
article:
How do preschool children justify the use of figurative language. Data from research with irony comprehension task
(
Banasik-Jemielniak N.
,
Bokus B.
), p. 7-37
article:
Cechy osobowości i poczucie kontroli w sytuacjach sukcesów i niepowodzeń wśród uczniów pierwszych klas gimnazjum
(
Filipiak S.
,
Łubianka B.
), p. 38-62
article:
Personality traits and locus of control in situations of successes and failures among first grade junior high school students
(
Filipiak S.
,
Łubianka B.
), p. 38-62
article:
Intelligence and creativity of adolescents in the context of their parents’ educational attitudes
(
Bakiera L. T.
,
Sagan-Paprocka A.
), p. 63-78
article:
Inteligencja i kreatywność adolescentów w kontekście postaw wychowawczych ich rodziców
(
Bakiera L. T.
,
Sagan-Paprocka A.
), p. 63-78
article:
Ocena zdrowia psychicznego studentów w wymiarze pozytywnym i negatywnym Inwentarz Zdrowia Psychicznego (IZP)
(
Kluczyńska S.
,
Witkowska E.
,
Zabłocka-Żytka L.
,
Czabała J. C.
,
Sokołowska E.
), p. 79-98
article:
Assessment of students’ mental health in positive and negative aspect. Mental health inventory (IZP)
(
Kluczyńska S.
,
Witkowska E.
,
Zabłocka-Żytka L.
,
Czabała J. C.
,
Sokołowska E.
), p. 79-98
article:
The Dilemma of Psychology: Objective without an Object?
(
Lind G.
), p. 99-110
article:
Multiculturalism in the work of psychologists: ethics and practice in a context of clinical diagnosis and therapeutic work
(
Anczyk A.
,
Grzymała-Moszczyńska H.
,
Krzysztof-Świderska A.
,
Prusak J.
), p. 111-125
article:
Wielokulturowość w pracy psychologa: etyka i praktyka w kontekście diagnozy klinicznej i pracy terapeutycznej
(
Anczyk A.
,
Grzymała-Moszczyńska H.
,
Krzysztof-Świderska A.
,
Prusak J.
), p. 111-125
article:
Wielokulturowość nowym wyzwaniem etycznym w pracy polskich psychologów szkolnych i akademickich
(
Anczyk A.
,
Grzymała-Moszczyńska H.
,
Krzysztof-Świderska A.
,
Prusak J.
), p. 126-138
article:
Multiculturalism as a new ethical challenge for polish school and academic psychologists
(
Anczyk A.
,
Grzymała-Moszczyńska H.
,
Krzysztof-Świderska A.
,
Prusak J.
), p. 126-138
article:
Between confidentiality policy and an obligation to denounce – does polish law ignore or protect professional secrecy of psychologists?
(
Bocheński M.
), p. 139-151
article:
Pomiędzy zasadą poufności zawodowej a obowiązkiem denuncjacji – czy polskie prawo lekceważy, czy chroni tajemnicę zawodową psychologa?
(
Bocheński M.
), p. 139-151
article:
Kodeks etyczno-zawodowy psychologa – analiza krytyczna wybranych zagadnień
(
Kucharski J.
), p. 152-165
article:
An ethical-professional code of a psychologist – a critical analysis of chosen issues
(
Kucharski J.
), p. 152-165
article:
Nowelizacja Kodeksu Etyczno-Zawodowego Psychologa – założenia i odstawy projektu
(
Bogatyńska-Kucharska A.
,
Sikora K.
,
Steć M.
), p. 166-178
article:
The amendment of the Code of Ethics for Psychologists – assumptions and basis of the project
(
Bogatyńska-Kucharska A.
,
Sikora K.
,
Steć M.
), p. 166-178
article:
Nowelizacja Kodeksu Etyczno-Zawodowego Psychologa Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
(
Bogatyńska-Kucharska A.
,
Steć M.
,
Sikora K.
,
Szafrański M.
), p. 179-187
article:
The amendment of the Code of Ethics for Psychologists by the Polish Psychological Association
(
Bogatyńska-Kucharska A.
,
Steć M.
,
Sikora K.
,
Szafrański M.
), p. 179-187
article:
Konstanz Method of Dilemma-Discussion (KMDD®) an its application in the process of ethical education of psychologists
(
Steć M.
), p. 189-203
article:
Konstancka Metoda Dyskusji Nad Dylematem (KMDD®) i możliwość jej zastosowania w procesie kształcenia etycznego psychologów
(
Steć M.
), p. 189-203
article:
Wybrane aspekty etyczne w pracy psychoterapeuty na podstawie analizy przepisów, zbiorów zasad etycznych oraz opracowań odnoszących się do prowadzenia psychoterapii w Polsce
(
Śliwińska K.
), p. 204-214
article:
Chosen ethical aspects in the work of psychotherapists – a review of ethical rules and elaborations regarding conducting psychotherapy in Poland on the basis of the regulations’ analysis
(
Śliwińska K.
), p. 204-214
article:
R/S CBT. Religiously/spiritually sensitive cognitive-behavioral therapy – ethical remarks
(
Sikora K.
), p. 215-229
article:
Terapia poznawczo-behawioralna wrażliwa na religię i duchowość – refleksje etyczno-zawodowe
(
Sikora K.
), p. 215-229
article:
Etyka troski i jej granice w psychoterapii i pomocy psychologicznej
(
Melonowski M.
), p. 230-241
article:
„Ethics of care” and its limitations in psychotherapy and psychological counselling
(
Melonowski M.
), p. 230-241
article:
Psychologiczne i etyczne konteksty diagnozy słyszących dzieci niesłyszących rodziców
(
Wiśniewska D.
), p. 242-251
article:
Psychological and ethical contexts of diagnosis of hearing children of deaf parents
(
Wiśniewska D.
), p. 242-251
article:
RECENZJA KSIĄŻKI TOMASZA GARSTKI PSYCHOPEDAGOGICZNE MITY. JAK ZACHOWAĆ NAUKOWY SCEPTYCYZM W EDUKACJI I WYCHOWANIU?
(
BARTOSZAK M.
), p. 253-262
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.