Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2015 | 44 cz. 2 | 33-42

Article title

Kanały dostępu przedsiębiorstw do konsumentów w gospodarce elektronicznej na rynku zintegrowanej przestrzeni europejskiej

Content

Title variants

EN
Business to Consumer Access Channels in Electronic Commerce on Integrated European Space

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Celem artykułu jest analiza najważniejszych trendów społeczno-ekonomicznych, które zachodzą w ramach kanałów dostępu przedsiębiorstw do konsumentów w wirtualnej przestrzeni wśród państw Unii Europejskiej. Trendy napędzające rozwój wirtualnej przestrzeni w znacznym stopniu decydują o rozwoju społecznym i ekonomicznym przez modernizację tradycyjnych form działalności. Metodologia badawcza opiera się o analizę statystyczną oraz o przesłanki i wnioskowanie. Artykuł przedstawia stan i perspektywy rozwoju gospodarki elektronicznej przez pryzmat nowych trendów w zachowaniach konsumentów i przedsiębiorstw. Ukazano prawidłowości w zachowaniach konsumentów w wirtualnej przestrzeni, które implikują społeczne i praktyczne zmiany w zarządzaniu organizacjami. Specyfika rynku technologii informacyjnych powoduje szerokie interakcje między zachowaniami konsumentów a działaniami przedsiębiorstw.
EN
The purpose of this article is to analyze the major socio-economic trends that occur at the interface between consumers and businesses in the virtual space of the European Union countries. Trends driving the development of the virtual space to a large extent, define social and economic development through the modernization of traditional activities. The research methodology is based on statistical analysis, evidence and inference. The article shows the status and prospects of development of electronic commerce through the prism of the new trends in the behavior of consumers and busi-nesses. It shows patterns of consumer behavior in the virtual space, which implies social and practical changes in the management of organizations. The specificity of the information technology mar-ket creates extensive interactions between consumer behavior and actions of companies.

Contributors

  • Katedra Zarządzania Finansami, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytet Szczeciński

References

  • Bajdak A. (red.), 2003, Internet w marketingu, PWE, Warszawa.
  • Bansal H., McDougall G., Dikolli Sh., Sedatole K., 2004, Relating E-satisfaction to Behavioral Outcomes: An Empirical Study, “Journal of Services Marketing”, Vol. 18, No. 4, http://dx.doi.org/10.1108/08876040410542281.
  • Bitner T., http://www.biznes.newseria.pl (dostęp: 15.07.2014).
  • Castells M., 2007, Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Combe C., 2006, Introduction to e-business, management and strategy, Oxford, London.
  • Dudek T., 2011, Obszary zastosowania gospodarki elektronicznej, Bib. cyfrowa, Szczecin.
  • Gąsior M., Skowron S., 2013, Konsument i dystrybucja na rynku IT, Monografie, Lublin.
  • GUS, Społeczeństwo informacyjne w Polsce, Warszawa (dostęp: 20.08.2014).
  • Chmielarz W., 2007, Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa.
  • Internet matters: Essays in digital transformation, McKinsey & Company 2013.
  • Kisielnicki J., 2008, MIS – systemy informatyczne zarządzania, Placet, Warszawa.
  • Nojszewski D., 2007, Przegląd modeli e-biznesowych, „E-mentor” nr 2 (19).
  • OECD – http://www.oecd.org (dostęp: 30.08.2014).
  • Przybysz J., 2007, Internet w komunikacji marketingowej małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
  • Raport Mobile Generation, 2013, http://2013.generationmobile.pl (dostęp: 25.07.2014).
  • Raport „E- commerce”, Interaktywnie.com (dostęp: 20.07.2014).
  • Rudnicki L., 2012, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa.
  • Shapiro C., Varian H.R., 2007, Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Solomon M.R., Bamossy G., Askegaard S., Hogg M.K., 2006, Customer behavior, A European Perspective, Prentice Hall, Harlow.
  • Świerczyńska-Kaczor U., 2009, Interakcja konsument – przedsiębiorstwo w trójwymiaro-wym internecie. Wyniki badania użytkowników Second Life, „MBA” nr 3, Warszawa.
  • Sznajder A., 2002, Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-009940b0-f623-4892-8476-c0f9e65b31c4
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.