Title variants
Languages of publication
Abstracts
Nauczanie religii w szkołach publicznych zaliczamy do tzw. res mixtae, które to z natury rzeczy leżą w gestii zainteresowania zarówno władzy państwowej jak i kościelnej. Rozstrzyganie tego rodzaju spraw winno być w każdych warunkach przedmiotem uzgodnień pomiędzy państwem i związkami wyznaniowymi. Przede wszystkim zaś tym uzgodnieniom winny podlegać normy, dotyczące zatrudniania, przenoszenia i zwalniania nauczycieli religii. Dokumentem o podstawowym znaczeniu, warunkującym zatrudnienie nauczyciela religii przez konkretną szkołę jest uzyskanie przez niego tzw. misji kanonicznej, czyli skierowania do nauczania religii. Obecnie obowiązujące przepisy w tym przedmiocie wykazują dość dużą niespójność i jak się wydaje, nie są dostatecznie zsynchronizowane z polskim systemem prawa pracy. W niniejszym opracowaniu postaramy się ukazać podstawowe braki obowiązujących rozwiązań prawnych, ukazując jednocześnie proponowane kierunki zmian. Dokonamy tego na przykładzie nauczycieli religii desygnowanych przez władze Kościoła katolickiego.
Journal
Year
Volume
Pages
37-47
Physical description
Contributors
author
- Katolicki Uniwersytet Lubelski
References
- J. Krukowski, Konkordat polski – znaczenie i realizacja, Lublin 1999, s. 139.
- J. Wratny, Komentarz do działu I, w: J. Wratny, D. Kotowska, B. Skulimowska, J. Szczot, Nowy kodeks pracy. Tekst jednolity ustawy i przepisy wykonawcze z komentarzem oraz orzecznictwo Sądu Najwyższego, Warszawa 1999, s. 24-25.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-02bed3ab-2073-48c6-845f-9de9ff42703b