PL EN


2016 | 4 | 265-278
Article title

Educational practices in the university - a longituinal study in the teacher training master in the university of Zaragoza

Content
Title variants
PL
Praktyki edukacyjne na uniwersytecie - badanie kształcenia nauczycieli na uniwersytecie w Saragossie
Languages of publication
EN
Abstracts
EN
The recent implementation in the university of professionalizing Masters has meant a considerable increase in the interest of students towards the study of the different subjects in order to improve their expertise. While in some cases it is a prerequisite for access to public opposition, in many others, the Masters allows more extensive knowledge gained throughout university degree. This type of educational practices that the European Higher Education Area (EHEA) has introduced, i.e., the derivatives of education policies, is justified by the process of European convergence. From Brussels come new details and recommendations which the various member States should incorporate into their educational system, whether formal or non-formal education. To this end, this paper shows the results of a research carried out in the year 2009/2010 in the Teacher Training Masters for High School Teachers of the University of Zaragoza. The aim was to analyse how assessment processes were developing, with what procedures, techniques, types, etc., with the aim of introducing innovation processes leading to improved student learning. This longitudinal study is based on multiple cases whose statistically representative sample consists of 124 students and is developed with quantitative and qualitative methodology. Results of this research conclude that it is possible to introduce other types of evaluation techniques contributing to promote meaningful, collaborative, social and open learning.
PL
Ostatnie zmiany wdrażane na uniwersytecie kształcącym nauczycieli spowodowały znaczący wzrost zainteresowania dodatkowym kształceniem na innych kierunkach w celu poszerzenia kompetencji. W niektórych przypadkach jest to spowodowane wymaganiami, a w innych tym, że tytuł magistra ułatwia dostęp do poszerzania wiedzy. Typ edukacyjnych praktyk, które wprowadziła EHEA (European Higher Education Area), jest uzasadniony procesem integracji europejskiej. Z Brukseli przesyłane są nowe szczegóły i rekomendacje, które państwa członkowskie powinny wprowadzić do swoich systemów edukacyjnych. Artykuł przedstawia wyniki badań przeprowadzanych w latach 2009/2010 na Uniwersytecie w Saragossie. Celem badania była analiza tego, w jaki sposób rozwijał się proces oceny nauczania, jakie stosowano procedury i techniki. Badanie oparte jest na opiniach grupy 124 studentów i zawiera analizy jakościowe i ilościowe. Wyniki badań wskazują, że możliwe jest wprowadzenie innych typów technik oceny, aby przyczynić się do promocji zrozumiałego, otwartego nauczania opartego na współpracy.
Year
Volume
4
Pages
265-278
Physical description
Dates
published
2016
Contributors
  • University of Zaragoza
  • University of Zaragoza
References
  • Alkin C., Evaluation Theory Development, “Evaluation comment” 1969, vol. 2(1), pp. 2–7.
  • Cohen L. & Manion L., Métodos de investigación educativa, La Muralla, Madrid 1990.
  • Krueger R., El grupo de discusión. Guía práctica para la investigación aplicada, Sage Publicaciones, Madrid 1991.
  • Kvale S., Las entrevistas en investigación cualitativa, Morata, Madrid 2011.
  • Soler J.R., Estado actual y estrategias para futuribles de la formación a lo lago de la vida, Tornapunta, Zaragoza 2013.
  • Soler J.R., La participación social en la construcción de la democracia, reto consustancial a la formación a lo largo de la vida, Tornapunta, Madrid 2009.
  • Soler R., El poder de las palabras: un análisis del lenguaje pedagógico, Mira Editores, Zaragoza 2015.
  • Soler R., Lenguaje y práctica educativa. Claves de la terminología pedagógica, Dykinson, Madrid 2015.
  • Stake R.E., Investigación con estudio de casos, Morata, Madrid 1998.
  • Suárez M., El grupo de discusión. Una herramienta para la investigación cualitativa, Laertes, Barcelona 2005.
  • Yin R., Case study research. Design and methods. Applied social research methods series, Newbury Park CA, Sage 1994.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
2300-9888
EISSN
2544-1205
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-04aa48ae-4923-423c-98df-fa173ba41955
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.