PL EN


2013 | 9 | 145-152
Article title

Przedsiębiorczość w praktyce edukacyjnej : studium przypadku WSEI w Krakowie

Title variants
EN
Entrepreneurship in Educational Practice : Case Study in Krakow WSEI
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Celem artykułu jest analiza uwarunkowań edukacji przedsiębiorczej w kształtowaniu aktywnej postawy absolwenta Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w celu przygotowania go do zmagań na rynku pracy. Poczynione spostrzeżenia zostały skonfrontowane z wnioskami z zajęć z młodzieżą licealną, która była przed podjęciem ostatecznej decyzji o kierunku studiów, a postawa przedsiębiorcza była dla wielu z nich odległym pojęciem. Autorki mają głęboką świadomość trudności, jakie wyrastają przed szkolnictwem akademickim w zakresie kształtowania postaw przedsiębiorczych. Zapisy w Krajowych Ramach Kwalifikacji zawierają w opisie kompetencji społecznych odwołania do postaw przedsiębiorczych, co jest uwzględniane w programach kształcenia. Jednak wiele zależy od praktycznego przeprowadzenia zajęć oraz wcześniejszego przygotowania postaw i nastawienia uczestników.(fragment tekstu)
EN
Education market is potentially very large market as it covers not only people preparing to start an independent life, but also those in work and those who completed their professional activity. The purpose of the following discussion, is to focus on entrepreneurial education much proactive in the development of a graduate of the School of Economics and Computer Science and prepare it for the struggle in the labor market. (original abstract)
Year
Volume
9
Pages
145-152
Physical description
Contributors
  • Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie / Wydział Zarządzania
  • Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie / Wydział Zarządzania
References
  • Buckingham M., Vosburgh R.M.: The 21st Century Human Resources Function: It's the Talent, Stupid, Human Resource Planning, grudzień 2001.
  • Delors J., Edukacja - jest w niej ukryty skarb, Wyd. UNESCO, Warszawa 1996.
  • Denek K., Edukacja w stulecie wiedzy. "Hejnał Oświaty", nr 5/43, 2000.
  • Gródek Z. Znaczenie rynku edukacyjnego dla regionu, Innowacyjny Start nr 3/2009, wydawany przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego; ISSN 1898-5009.
  • Gródek-Szostak Z., Inspiracja i innowacyjność w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych studentów na przykładzie WSEI w Krakowie - VII Międzynarodowa Konferencja naukowa "Edukacja XXI wieku" [W:] Edukacja nieustająca wyzwaniem społeczeństwa informacyjnego, red. A. Zduniak, Poznań 2010.
  • Kajrunajtys D.: System Inspirowania Studentów (SIS) jako kompleksowe podejście do zarządzania wyższą szkołą zawodową - seminarium naukowo-dydaktyczne: Absolwent kierunku informatyka na europejskim rynku pracy Katowice 2007.
  • Kajrunajtys D.: SIS -koncepcja prowadzenia dydaktyki akademickiej założenia i przesłanki metodologiczne [W:] (red.) Drzewowski M., Maliszewski W.J. Komunikacja społeczna a zarządzanie we współczesnej szkole. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2008.
  • Matusiak K., Matusiak M.: Pojęcie i ekonomiczne znaczenie przedsiębiorczości akademickiej. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 453, Szczecin 2007.
  • Stiglitz J. E., Globalizacja, WN PWN, Warszawa 2004.
  • Stonehouse G., Hamill J., Purdie T., Globalizacja. Strategia i zarządzanie. Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2001.
  • Whorf B.L., Związek między nawykami myślenia i zachowaniem a językiem [W:] Whorf B.L.: Język, myśl i rzeczywistość, Warszawa, KR 2002.
  • Yip G. S., Total Globar Strategy, Englewood Cliffs, Prentice Hall 1992.
  • Zalewska-Bujak M.: Porozumiewanie się nauczyciela z uczniem - wybrane aspekty procesu komunikacji we współczesnej szkole [W:] Czajkowska-Ziobrowska D., Zduniak A.: Edukacyjne zagrożenia i wyzwania młodego pokolenia, WSB Poznań 2009.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-05546cc4-25d9-406e-aecc-7a0a14ee25e9
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.