PL EN


2011 | 2 | 1 | 37-39
Article title

Interdisciplinary and integration of technical education

Authors
Content
Title variants
PL
Interdyscyplinarny i integrujący charakter edukacji technicznej
Languages of publication
PL EN
Abstracts
EN
Transformation of the teaching subjects in our schools is not and certainly will not be easy. But it is a necessary to do. Today the school is not the only source of information. It faces competition from more attractive media and electronic resources. Therefore, the school also seeks to change its focus from traditional transfer of knowledge to master methods to provide information and apply. School must give information for pupils and keep it for understanding.
Transformacja treści i metod nauczania przedmiotów szkolnych w najbliŜszym czasie nie jest i na pewno nie będzie łatwa, ale jest zabiegiem koniecznym do zrobienia. Dzisiaj szkoła nie jest dla ucznia jedynym źródłem informacji. Na co dzień konkuruje z bardziej atrakcyjnymi mediami i róŜnorodnymi zasobami elektronicznymi. Dlatego szkoła musi zmieniać punkt cięŜkości z tradycyjnego transferu wiedzy na opanowanie metod przekazywania informacji i jej stosowania. Szkoła musi stać się dla uczniów waŜnym źródłem informacje i prowadzić do jej zrozumienia.
Year
Volume
2
Issue
1
Pages
37-39
Physical description
Dates
published
2011
Contributors
author
References
  • Honzíková J. (2004), Projektová metoda a její aplikace [in:] Technológia vzdelávania: vedecko- -pedagogický časopis, Nitra: Slovdidac, s. 5–8. ISSN 1335-003X.
  • Novotný J., Honzíková J., Mach P. (2008), Alternativní přístupy k technické výchově, 1. vyd., Plzeň: ZČU, 264 s., přílohové CD ISBN 978-80-7043-626-4.
  • Zukerstein J. (1999), Aktivizační metody a jejich význam [in:] Modernizace výuky v technicky orientovaných oborech a předmětech, Olomouc, UP, s. 135–137.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
2080-9069
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-07bb6ac4-f3b4-4d5a-ab33-5e3b5e384138
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.