PL EN


2016 | 12 | 113-125
Article title

Religionspädagogische reflexion in Deutchland am anfang des XXI. Jahrhunderts – zwischen theorie und praxis

Content
Title variants
PL
Refleksja religijno-pedagogiczna w Niemczech na początku XXI wieku – między teorią i praktyką
Languages of publication
DE
Abstracts
EN
Te author presents current challenges in German religious pedagogy in light of important social and cultural events. Subsequently she describes projects from the field of religious education, taking into account school and R.E. lessons as main places where they are carried out. She also mentions an idea which is an alternative to the previous didactical solutions. Te author points to a parish community as a place with possibilities and meanings for catechesis as well as formulates conclusions allowing greater effectiveness in catechetic actions.
PL
Autorka przedstawia aktualne wyzwania niemieckiej pedagogiki religijnej na tle istotnych wydarzeń społecznych i kulturowych. Następnie opisuje podejmowane projekty z zakresu edukacji religijnej, z uwzględnieniem miejsca ich realizacji jakim jest szkoła i lekcja religii, a także opracowanej koncepcji alternatywnej do dotychczasowych rozwiązań dydaktycznych. Prezentuje również wspólnotę parafialną jako środowisko katechezy, zwracając uwagę na jej szanse i możliwości oraz formułuje wnioski umożliwiające bardziej efektywne działania katechetyczne.
Year
Volume
12
Pages
113-125
Physical description
Contributors
  • Technische Universität Dortmund
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-08ca028b-f5c5-4b4a-97e2-b8cdc5b1d84f
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.