Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 17 | 3 | 517-524

Article title

Uwagi do artykułu Jerzego Brzezińskiego

Selected contents from this journal

Title variants

EN
Comments on Jerzy Brzezinski Article

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Zasadniczo panuje zgoda co do wagi pytań, jakie stawia Jerzy M. Brzeziński, a także w kwestii proponowanych odpowiedzi. Powszechne użycie języka angielskiego w komunikacji naukowej nie powinno prowadzić do zaniedbywania tych jej środków, które służą upowszechnianiu wiedzy w językach lokalnych. Dbałości o ocenę jakości psychologicznych badań naukowych i instytucji badawczych powinna towarzyszyć taka sama dbałość o odpowiednie kryteria oceny jakości praktyki psychologicznej i kształcenia psychologów praktyków. Kryteria oceniania zarówno badań, jak i praktyki powinny być oparte na solidnych teoriach psychologicznych.
EN
There is substantial agreement on the relevance of the questions raised by Jerzy M. Brzeziński and on the proposed answers. The common use of English in international scientific communication should not lead to neglecting the proper media of diffusing psychological knowledge in local languages. The current concern for assessing the quality of psychological research and research institutions should be accompanied by an equal concern for proper criteria to assess the quality of psychological practice and of practitioner education. The criteria of evaluating both research and practice should be grounded on solid psychological theories.

Year

Volume

17

Issue

3

Pages

517-524

Physical description

Dates

published
2014

Contributors

  • Sapienza Università di Roma, Dipartimento di Psicologia

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-0987cdc6-1e04-4f59-8d32-3d2dfc8f9776
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.