PL
Podjęta w artykule problematyka dotyczy znaczenia inwestycji w rozwoju przedsiêbiorstw z branży meblarskiej. We wstępie opracowania,w sposób syntetyczny, przedstawiono cel i metodykę badań. Następnie dokonano charakterystyki branży meblarskiej w Polsce, uwzględniając jej historię, determinanty i aktualny stan rozwoju. Podkreślono również bardzo dobre wyniki eksportowe polskich meblarzy za 2013 rok. Wspomniano także o działaniach promocyjnych branży w ramach projektu systemowego „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” oraz ogólnopolskiej akcji społeczno-edukacyjnej „Dumni z polskich mebli”. Badania ankietowe dostarczyły cennej wiedzy na temat: – przyczyn braku strategii/planów inwestycyjnych w przedsiębiorstwach, – korzyści wynikających z planowania strategicznego, – obszarów inwestowania podmiotów, – źródeł finansowania inwestycji, – stosowanych przez przedsiębiorstwa technik budżetowania kapitałowego i identyfikacji ryzyka, – barier i planów inwestycyjnych, – korzyści wynikających z realizacji przedsięwzięć rozwojowych.