Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 1(14) | 57-68

Article title

Marketing terytorialny jako narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej gmin Doliny Baryczy

Content

Title variants

EN
Territorial marketing as a tool for building of competitive advantage of communities in Barycz Valley

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
This article discusses the subject of territorial marketing in the context of its impact on building of competitive advantage. The author also examines new challenges facing territorial marketing and confronts them with the concept that is presently implemented in the Barycz Valley. She also attempts to assess the effects of undertaken actions and concludes that so far they have not brought the expected results.

Year

Issue

Pages

57-68

Physical description

Dates

published
2013

Contributors

References

  • Avraham E., Ketter E., Media Strategies for Marketing Places in Crisis: Improving the Image of Cities, Countries, and Tourist Destinations, Butterworth Heinemann, Amsterdam 2008.
  • Basdereff A., Et si le marketing état d’utilité publique, Juris Service, Paris 1993.
  • Girard V., Contribution à l’étude du marketing territorial: Le cas de projets de ville et d’aglomération françaises, Thèse pour l’obtention du Doctorat ès Sciences de Gestion, Université Jean Moulin Lyon III, l’Institut d’Administration des Entreprises, Lyon 1999.
  • Golden J.D., Strategia marketingowa dla marki lokalnej Doliny Baryczy na lata 2008-2015, czerwiec 2008.
  • Gollain V., Guide du marketing territorial. Réussir son marketing territorial en 10 étapes, Territorial, Voiron 2010.
  • Gregor B., Gotwald B., Potencjał e-marketingu w kreowaniu wizerunku regionu, [w:] W. Deluga, J. Dyczkowska (red.), Marketing terytorialny: konkurencyjność regionów, przedsiębiorstw a ochrona środowiska, Wydawnictwo Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2011.
  • Hatem F., Le marketing territorial. Principles, méthodes et pratiques, EMS, Collombelles 2007.
  • Kotler Ph., Levy S., Broadening the Concept of Marketing, ,,Journal of Marketing” 1969, vol. 38.
  • Lauer S., La distribution est désemparée face aux alterconsommateurs, ,,Le Monde”, 14.07.2004.
  • Leśniak J., Rola instrumentów marketingu ekologicznego we wdrażaniu rozwoju zrównoważonego na przykładzie Szwecji, [w:] F. Piontek, Ekonomia a zrównoważony rozwój, Ekonomia i Środowisko, t. 2, Białystok 2001.
  • O’Shaughnessy J., O’Shaughnessy N.J., Treating the nation as a brand: Some neglected issues, ,,The Journal of Macromarketing” 2000, vol. 20, no. 1.
  • Raftowicz-Filipkiewicz M., Wpływ brandingu narodowego na międzynarodową konkurencyjność gospodarek, „Gospodarka narodowa” 2009, nr 10.
  • Ray P.H., Anderson S.R., L’emergence des Créatifs Culturels – Enquête sur les acteurs d’un changement de société, Yves Michel, Barret-le-Bas 2001.
  • Sperling D., Le marketing territorial: la communications des régions, Milan-Midia, Toulouse 1991.
  • Zaremba-Warnke S. (red.), Marketing ekologiczny, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2009.
  • Zintegrowana Strategia Rozwoju Obszarów Wiejskich „Dolina Baryczy”, Dolnośląska Fundacja Ekorozwoju, Wrocław 2006.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-0b9aae40-aa7f-4a34-86e0-fc6e0e57f27e
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.