Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 20 | 1 | 16-24

Article title

Nowe oblicze marketingu — koncepcja marketingu doświadczeń

Content

Title variants

EN
The new face of marketing — concept of experiential marketing

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Marketing, jako dynamiczna dziedzina nauki, nieustannie zmienia oblicze w odpowiedzi na przemiany społeczne i rynkowe. Niniejszy artykuł opisuje nową koncepcję marketingu dopasowanego do specyfiki gospodarki opartej na doświadczeniach. Zaprezentowane zostały klasyfikacje oraz podejście modularne do kreowania doznań, a także przedstawiono praktyczne implikacje dla przedsiębiorstw pragnących inscenizować niezapomniane doświadczenia. Kluczowe działania pozwalające na stworzenie niezapomnianego doświadczenia w oczach konsumentów obejmują utworzenie motywu przewodniego podpartego odpowiednimi wskazówkami materialnymi i ludzkimi. Należy także odwoływać się do zmysłów, emocji, stylu życia, intelektu nabywcy oraz skłonności do przynależności do szerszej wspólnoty. Istotnym zagadnieniem jest również ustalenie odpowiedniej ceny za udział w wydarzeniu oraz zagwarantowanie jego uczestnikom możliwości nabycia pamiątek.
EN
Marketing, as a dynamic field of science, is constantly adapting to ever-changing social and economic environment. The article presents a new marketing concept which addresses the essence of the experience economy. Various typologies and modular approach to experience creation are presented, as well as practical implications for companies willing to stage memorable experiences. Key activities which should be undertaken by companies aiming at experience-oriented consumers include defining the theme of the experience and supporting it with appropriate cues. It is essential to appeal to people’s senses, emotions, intellect, lifestyles as well as a desire to belong to a wider community. A final issue concerns the pricing strategy and providing customers with opportunity of purchasing memorabilia.

Year

Volume

20

Issue

1

Pages

16-24

Physical description

Dates

published
2013-01-20

Contributors

  • Uniwersytet Warszawski
  • Wydział Zarządzania

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-0b9c82ae-08e2-4ad1-a86c-25d4bffa7cb0
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.