Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2011 | 2(65) | 81-91

Article title

Przestrzenie aktywności edukacyjno-zawodowej studentów studiów niestacjonarnych

Content

Title variants

EN
Spaces of educational-professional activity of extramural students

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Autor w artykule podejmuje rozważania dotyczące aktywności edukacyjnozawodowej studentów studiów niestacjonarnych. W prowadzonych badaniach poszukuje odpowiedzi na następujące pytania: Jakimi cechami społeczno-demograficznymi wyróżniają się osoby studiujące w trybie niestacjonarnym? Jakie rodzaje aktywności preferują studenci w obszarach kształcenia nieformalnego i pozaformalnego? W jakim stopniu kierunek studiów jest zgodny z rodzajem pracy zawodowej wykonywanej przez studentów? Badaniami objęto 131 studentów drugiego roku studiów licencjackich niestacjonarnych z uczelni publicznej i niepublicznej.
EN
In the article the author considers educational-professional activity of extramural studies. In the conducted studies the answers to the following questions are sought: What socialdemographic traits distinguish people who undertake extramural studies? What types of activity do students prefer in the fields of informal and non-formal education? In what proportion does the studied field correspond to the type of work done by students? The studies covered 131 undergraduate students on their second year of study from public and private universities.

Year

Issue

Pages

81-91

Physical description

Contributors

  • Dolnośląska Szkoła Wyższa Instytut Pedagogiki Specjalnej ul. Strzegomska 55 53-611 Wrocław

References

  • 1. Aleksander T. (2003), Kształcenie dorosłych, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, tom II.
  • 2. Bauman T. (2006), Dydaktyka szkoły wyższej – ujęcie dyscyplinarne, [w:] A. Szerląg (red.), Problemy edukacji w szkole wyższej. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
  • 3. Hamilton E., Cunningham P.M. (1989), Community Based Adult Education, [in:] S.B. Merriam, P.M. Cunningham (eds.), Handbook of Adult and Continuing Education. Jossey-Bass, San Francisco.
  • 4. Illeris K. (2006), Trzy wymiary uczenia się. Wydawnictwo Naukowe DSW, Wrocław.
  • 5. Kałużny R. (2004), Edukacyjny wymiar aktywności twórczej i wykonawczej studentów uczelni wojskowej, [w:] K. Pająk, A. Zduniak (red.), Podmiotowość w edukacji ery globalnego społeczeństwa informacyjnego. Dom Wydawniczy ELIPSA, Warszawa.
  • 6. Malewski M. (2010), Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice. Wydawnictwo Naukowe DSW, Wrocław.
  • 7. Obuchowski K. (1985), Adaptacja twórcza. Książka i Wiedza, Warszawa.
  • 8. Okoń W. (2004), Nowy słownik pedagogiczny. Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.
  • 9. Pilch T., Bauman T. (2001), Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.
  • 10. Solarczyk-Ambrozik E. (2005), Dorosły jako uczeń – zmiana społeczna a szanse uczestnictwa w oświacie, [w:] M. Podgórny (red.), Człowiek na edukacyjnej fali. Współczesne konteksty edukacji dorosłych. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
  • 11. Szczepański J. (2000), Inicjatywa, awans, powodzenie, „Polski Uniwersytet Ludowy – Kwartalnik TUL”, nr 3/46.
  • 12. Wiatrowski Z. (2003), Kształcenie ustawiczne dorosłych, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, tom II.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-0c308390-4065-4b83-9842-31e0ba0bf38d
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.