PL EN


2014 | 3(40) | 31-42
Article title

The influence of regional research and regional education on cultivating traditions and forming patriotic attitudes

Title variants
PL
Wpływ badań regionalnych i edukacji regionalnej na kultywowanie tradycji i kształtowanie postaw patriotycznych
Languages of publication
EN
Abstracts
EN
The article shows the origins of regional research from Romantic Period up to contemporary times. It is also shown how the path of regional education plays an important role in teaching history of the region, the small country. The article presents the impact of regional education on cultivating family, local, religious and national traditions and on forming appropriate attitudes. What is more, the article emphasizes the immense role of museums. It presents the influence of various forms of regional education on preparing the students to participate in the life of local community. Finally, the article indicates how significant regional history and cultivating tradition are for citizenship education.
PL
Artykuł omawia genezę badań regionalnych od czasów romantyzmu do współczesności. Pokazuje, jak ważną rolę pełni ścieżka edukacji regionalnej w poznawaniu dziejów własnego regionu, malej ojczyzny. Przedstawia wpływ edukacji regionalnej na poszanowanie i kultywowanie tradycji rodzinnych, lokalnych, religijnych i państwowych oraz na kształtowanie właściwych postaw patriotycznych. Wskazuje na dużą rolę muzeów w edukacji regionalnej. Prezentuje wpływ różnych form edukacji regionalnej na przygotowanie uczniów do uczestnictwa w życiu lokalnego społeczeństwa. Ukazuje wreszcie jak ważną rolę odgrywają dzieje regionalne (jako element nauki historycznej) i kultywowanie tradycji w zakresie wychowania obywatelskiego.
Contributors
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-0fc4e1eb-3de3-401e-9ca0-335cd0380893
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.