Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 2(14) | 219-230

Article title

Drama online jako sposób na aktywne poznawanie lektur w cyfrowym świecie

Authors

Content

Title variants

EN
On-line drama as a possibility to actively discover works of literature in the digital world

Languages of publication

Abstracts

EN
The article describes the possibilities of using social networking in education with an example of on-line drama (drama-like activities led in digital space). The theoretical assumptions of this method are described in the article as well as some examples of its practical realization. The conclusions drawn from scientific literature are enriched with personal reflections (based on the experience gained while working on Przedwiośnie by Stefan Żeromski).

Year

Issue

Pages

219-230

Physical description

Contributors

  • Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, Polska

References

  • Góra M., 2014, Przedegzaminacyjne Edmodo, http://belferkawsieci.blogspot.com/2014/03/juz-za-nieco-ponad-miesiac-uczniowie-3.html, [dostęp 10.09.2014].
  • Kalinowska S., 2012, Media społecznościowe coraz popularniejsze w szkole, http://www.edunews. pl/nowoczesna-edukacja/ict-w-edukacji/2068-media-spolecznosciowe-coraz-popularniejsze-w-szkole, [dostęp 10.09.2014].
  • Kompetencje cyfrowe młodzieży w Polsce (podstawowe wyniki badania), 2013, http://www.fundacja. orange.pl/badania.html, [dostęp 10.09.2014].
  • Krywult K., 2014, Lektury? Lubię to!, w: „IT w Edukacji”, nr 1.
  • Kulig A., 2014, Nowe spojrzenie na biografie pisarzy i poetów – edukacyjne możliwości narzędzi internetowych, w: Biedrzycki K., Janus-Sitarz A., Przybylska R. i inni, red., Polonistyka dziś – kształcenie dla jutra, Kraków, w druku.
  • Paks M., 2013a, Drama na Facebook’u, https://superbelfrzy.wordpress.com/2013/02/24/lekcja-na-facebooku, [dostęp 10.09.2014].
  • Paks M., 2013b, Drama Online, czyli metody symulacji w Sieci, w: „IT w Edukacji”, http://www.itwedukacji.pl/wydania/pazdziernik---grudzien-2013/art,409,drama-online-czyli-metody-symulacji-w-sieci.html, [dostęp 10.09.2014].
  • Paks M., 2013c, Lekcja już nie na Facebooku, http://www.edunews.pl/narzedzia-i-projekty/narzedzia-edukacyjne/2239-lekcja-juz-nie-na-facebooku, [dostęp 10.09.2014].
  • Social Media, Social Life: How Teens View Their Digital Lives, 2012, https://www.commonsensemedia.org/research/social-media-ocial-life-how-teens-view- their-digital-lives, [dostęp 10.09.2014].
  • Szymik E., 2011, Drama w nauczaniu języka polskiego, Kraków.
  • Ścibor J., 2013, Nowe wyzwania dla IT w szkole, http://www.edunews.pl/nowoczesna-edukacja/ict-w-edukacji/2268-nowe-wyzwania-dla-it-w-szkole, [dostęp10.09. 2014].
  • Zaród M., 2013, I Ty możesz zostać Wołodyjowskim – drama online, w: Wieczorek¬ Tomaszewska M., red., Dydaktyka cyfrowa epoki smartfona. Analiza cyfrowych aspektów dydaktyki gimnazjum i szkoły średniej, http://www.ldc.edu.pl/phocadownload/Dydaktyka-cyfrowa-epoki-smartfona.pdf, [dostęp 10.09.2014].
  • Zielińska A., 2014, Wesele na fejsie, http://www.edunews.pl/nowoczesna-edukacja/ict-w-edukacji/2527-wesele-na-fejsie, [dostęp 10.09.2014].
  • https://pl-pl.facebook.com/Facecje, [dostęp 10.09.2014].

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-1260d9a4-ca54-4dfc-9223-f9a67cd43af7
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.