PL EN


2013 | 2 | 4 | 8-23
Article title

Jednolity europejski obszar kolejowy – tworzenie konkurencyjnej struktury sektora kolejowego w Unii Europejskiej

Authors
Content
Title variants
EN
Single European Railway Area – creating a competitive structure in the EU railway sector
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Artykuł prezentuje wybrane postanowienia Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/34/UE w sprawie utworzenia jednolitego europejskiego obszaru kolejowego1, kluczowe z punktu widzenia tworzenia i wspierania rozwoju konkurencji w sektorze transportu kolejowego. W artykule przedstawiono również zasadnicze zmiany, wprowadzone nowymi przepisami, w stosunku do uchylonych dyrektyw. Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie, w jakim stopniu przekształcenie tzw. pierwszego pakietu kolejowego zwiększa szanse na osiągnięcie oczekiwanych rezultatów.
EN
This paper presents selected provisions of the Directive of the European Parliament and the Council 2012/34/UE establishing a Single European Railway Area, crucial for the creation and promotion of the development of competition in the railway sector. The paper outlines the key changes introduced by the new legislation as opposed to the repealed Directives. This article attempts to answer the question to what an extent does the so-called recast of the first railway package increase the chances of achieving the expected results.
Year
Volume
2
Issue
4
Pages
8-23
Physical description
Dates
published
2013-08-29
Contributors
References
  • Król M., Benefits and Costs of Vertical Separation in Network Industries. The Case of Railway Transport in the European Environment, YARS 2009, nr 2(2)
  • Król M., Liberalization without a regulator. The rail freight transport market in Poland in the years 1996–2009, YARS 2010, nr 3(3)
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-136e019a-84be-4827-89ac-3deb42c17321
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.