Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2008 | 2 | 123-126

Article title

O czym zapomnieć nie mogę, czyli o świadomości metodologicznej słów kilka - czytanie i tworzenie tekstów

Content

Title variants

EN
The thing I have to bear in mind that is: a few words about the methodological awareness - reading and creating texts

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Trudno nie zgodzić się, iż badania naukowe wymagają nie tylko twórczego, ale i świadomego w nich uczestnictwa. Jednym z istotnych aspektów pracy badacza jest czytanie i tworzenie tekstów. Stąd chwila refleksji nad postawą świadomego badacza zanurzonego w lekturze, pod wpływem której powinien on – jak sugeruje L. Witkowski – doświadczyć kolejno: przeżycia, przebudzenia oraz przemiany, jeśli owo czytanie nie ma pozostać bez znaczenia. Kilka słów skłaniających do odważnego spotkania z tekstem.

Keywords

Year

Issue

2

Pages

123-126

Physical description

Contributors

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

References

  • Kalka K. (1998). Odpowiedzialność jako skutek działań nauczyciela etyki. W: A. M. de Tchorzewski (red.) Odpowiedzialność jako wartość i problem edukacyjny (s. 109-117). Bydgoszcz: Wyd. WERS.
  • Konarzewski K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia badań, Warszawa: WSiP.
  • Mello A. (1996). Przebudzenie, Poznań: Wyd. Zysk i S-ka.
  • Parandowski J. (1976). Alchemia słowa, Warszawa: Czytelnik.
  • Witkowski L. (2007). Wstęp do problemu fenomenologii czytania (uwagi nie tylko seminaryjne). W: L. Witkowski, Między pedagogiką, filozofią i kulturą, Studia, eseje, szkice (s. 29-66). T. III, Warszawa: Wyd. IBE.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-14200125-7897-405f-b8ce-5b8ff1857b98
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.